Market LINKS: По-висока избирателна активност заради вота "2 в 1"

По-висока избирателна активност заради това, че вотът ще е "2 в 1", показват резултати от социологическо проучване, финансирано и реализирано съвместно от Би Ти Ви и „Маркет ЛИНКС“. 

То е проведено сред 1076 лица над 18 г. в страната в периода 14-20 септември, по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета. 

77% от анкетираните отговарят, че ще гласуват, а 14 на сто - няма да отидат до избирателните секции на 14 ноември. 9% от запитаните все още се колебаят.

Първа сила е ГЕРБ-СДС с над 22,5% подкрепа. Всяка една от четирите - БСП, "Има такъв народ", "Демократична България" и "Продължаваме промяната", може да заеме второто място заради малките разлики между тях, смятат социолозите.

За БСП биха гласували 14,5% подкрепа, следвана от "Има такъв народ" с 13,5 и "Демократична България" с 11,9 на сто. Формацията на Кирил Петков и Асен Василев събира около 11% подкрепа. 9,8% от анкетираните биха подкрепили ДПС. „Изправи се БГ! Ние идваме!“ е около 4%. Под 4-процентовата бариера за влизане в парламента е партия „Възраждане“.


Още от БНР уеб