Иван Цонев: ИАМА и „Гранична полиция“ трябваше да се качат на "Вера Су" веднага след инцидента

Иван Цонев

Варненският апелативен съд, най-вероятно, ще гледа на 19 октомври делото, в което капитанът и вторият  помощник-капитан на кораба „Вера Су” ще обжалват постоянните си мерки за неотклонение. Това съобщи в морското предаване на Радио Варна председателят на Българската асоциация на морските капитани Иван Цонев. Той отново напомни, че от асоциацията не са съгласни с действията на правосъдните органи, задържали в следствения арест двамата моряци.

„Отношението към капитана е като към престъпник, а най-вероятно ще се окаже, че той е направил грешка, свързана със служебните му задължения. Това, за пореден път, повдига много важният въпрос за декриминализирането на капитанския труд. При най-малкото нарушение, първото нещо, което правят властите в повечето държави, е да арестуват капитана... Говори се, че инцидентът с „Вера Су“ е станал, защото вахтеният е заспал, което поставя другия важен проблем - този с умората на екипажите“, коментира капитанът.

Според Иван Цонев българските власти е трябвало да се качат на „Вера Су” часове след инцидента, а не след седмица закъснение. Той смята, че разтоварването на карбамида вече ще е много трудно заради наводненото машинно отделение.

„ИАМА и „Гранична полиция“ трябваше да се качат на борда още първия ден. Те трябваше да изземат документите – най-вече корабния дневник и навигационните карти. Не трябваше да се дава възможност за внасяне на корекции в тези основни документи. Капаците на хамбара се отварят хидравлично. Заради наводненото машинно най-вероятно хидравликата не работи и капаците няма как да бъдат отворени. Така че не е ясно как уреята ще бъде разтоварена“, каза още Иван Цонев.



Още от БНР уеб