Да притежаваш електромобил в България

Разговор на Кирил Чобанов с Даниел Рангелов в “Нашият ден“

Как звучат близо 600 конски сили в бензинов автомобил с осем цилиндров двигател с вътрешно горене?

Звучи като ядосана бяла мечка и също като белите мечки автомобилите с подобни двигатели са застрашени от изчезване.

Европейският съюз е готов да предложи всички нови автомобили, продавани от 2035 г., да имат нулеви вредни емисии, като част от безпрецедентен план за привеждане на икономиката в съответствие с по-амбициозните климатични цели.

Европейската комисия планира да изисква емисиите от нови леки и лекотоварни автомобили да спаднат с 65% от 2030 г. и да се понижат до нулата от 2035 г. Като целта на Европа е да стане първият в света континент с нулеви въглеродни емисии до 2050 г.

Освен безшумни, електромобилите са изключително ефективни и икономични, но какво е да притежаваш такъв автомобил в България и какви са проблемите пред собствениците на такива автомобили у нас?

Илюстративна снимка

Темата коментира в “Нашият ден“ Даниел Рангелов, собственик на електромобил.

Изгодно ли е да се шофира такъв автомобил в България? Има ли изградена инфраструктура, зарядни станции у нас?

Може ли да правим дълги пътешествия извън града, или трябва да се калкулира предварително къде има такива станции, каква средна скорост да се поддържа, да се включи ли климатикът?

Колко струва зареждането на един електромобил, за да измине 100 км? Нужно ли е да притежаваш гараж или къща, за да можеш да го зареждаш? Отговорът на тези въпроси и още, можете да чуете от интервюто с Даниел Рангелов в звуковия файл.

Снимки: БГНЕС
Още от Нашият ден
Подкасти от БНР