Месото - източник на ценни елементи за организма

До здравословни проблеми може да доведе неяденето на месо, твърди диетологът Олга Чунтова.

С липсата на месо в менюто, в организма спират да постъпват важни елементи като витамин  B12 и витамин D, както и омега-3 мастни киселини, креатин, холестерол, йод, фосфор и калций.

От това страда целия организъм, тъй като липсата на тези елементи води до хормонални смущения, а оттам се отразява и на косата, ноктите, костите и репродуктивната функция. Рискът от анемия също се увеличава. Растителните протеини не могат да заместят животинския, категорична е Чунтова.

По думите й, хората без месо в хранителния си режим, не трябва да приемат твърде много кафе и чай, тъй като и двете напитки пречат на усвояването на желязото. За да се нормализира този процес, трябва да се консумират храни, съдържащи аскорбинова киселина. За да се компенсира недостига на полиненаситени мастни киселини, в храната трябва да се включат и водорасли, семена от чиа, орехи, яйца и ленено семе.

От бобовите растения организмът може да си набави цинк, а от млечните продукти – аминокиселини. Маковото семе, сусамът, бадемите, младата коприва и шипката могат да помогнат за повишаване на съдържанието на калции, казва специалистът.
Подкасти от БНР