"Стажът" - дебютен роман на PR специалиста Ради Георгиев

''Стажът'' - дебютен роман на PR специалиста Ради Георгиев

Дебютният роман на едно от най-новите имена в българската литература Ради Георгиев излезе в началото на лятото тази година.  „Стажът“, който привлече вниманието на читателите още преди излизането си, е история за пътя към успеха, за свирепия свят на шоубизнеса и за това в какво се превръща една мечта, когато си готов да я постигнеш на всяка цена.

„Нямах идея, че въобще ще издавам роман. Никога не съм имал такива планове. Просто то се случи от само себе си. Те, хубавите неща, така стават. Без да ги планираш и без да ги търсиш. Както и повечето други неща около мен, които се случват спонтанно, така стана и с книгата.”

Ради Георгиев се занимава с PR и маркетинг вече 17 години. Започва кариерата си в голяма рекламна агенция, работил е в телевизии като маркетинг директор, а от 7 години е съсобственик на PR агенция, която работи в сферата на културата, образованието и шоубизнеса.

Работил е за филмите на братя Чучкови – „Тилт” и „18% сиво“, за филмите на Стефан Командарев – „Съдилището“, „Посоки“ и „В кръг“, както и за последния хит на Виктор Божинов – „Голата истина за група Жигули“.

За себе си казва, че от години не му се налага да работи и това го прави истински щастлив.

Извън работата е част от първия официален аматьорски отбор по футбол в България – Лозенец Юнайтед, гордостта на квартала в София.

„Следващата вече я пиша. Още като стана ясно, че правя роман и че пиша роман, така го направих, че заложих да има втора част. Реших, че ако все пак тръгна в тази посока, само една книга звучи нелепо. Оставих така една вратичка на края. Така че вторият е вече планиран.”

В първата си книга Ради Георгиев представя света на публичните комуникации такъв, какъвто той го вижда. Макар написаното да е художествена измислица, много от историите в „Стажът“ са вдъхновени от реални събития.

„Първите книги са много автобиографични на повечето автори, така че и тази не бяга от този прийом. Вътре има много лични истории, много преживени, разбира се, има много измислени, има много преекспонирани, има такива, за които знам, че са се случили. Книгата е смесица от всичко това. Но мен като герой вътре ме няма.”

Мечтата на Димитър, главния герой в романа, е да работи в сферата на рекламата и масовата комуникация. Тя се сбъдва, когато Митко получава шанс да стажува в най-голямата PR агенция в света. Скоро той успява да се издигне и се сблъсква със света на комуникацията. Бързо осъзнава каква сила е тя и колко опасна може да бъде. Всичко това преобръща живота му и единствено от него зависи дали ще съумее да се съхрани, или ще потъне.

Повече за романа „Стажът” можете да чуете от Ради Георгиев в звуковия файл.


Още от БНР уеб
Подкасти от БНР