„Грозният” – социална гротеска за диктатурата на опаковката над съдържанието

Разговор на Рада Стойкова с Денислав Янев в „Артефир“

В Драматичния театър в Търговище текат последните репетиции на премиерния спектакъл „Грозният“. Постановката е на Денислав Янев по пиесата на съвременния немски драматург Мариус фон Майенбург. „Неговият режещ като скалпел черен хумор ще се срещне с българската публика съвсем скоро“, обещават създателите на спектакъла. Премиерата е насрочена за 7 декември.

„Грозният“ разказва за проблемите, които среща изобретателят на автомобилни части Лете, чийто шеф не му позволява да отиде на търговски конгрес и сам да представи последното си изобретение, защото е... грозен. Осъзнал, че в днешния свят визията има ключова роля за бъдещи успехи, Лете решава да си направи пластична операция.

„За мен „Грозният“ е социална гротеска – жанр, който ми е доста любим. Пиесата говори за много съвременни тенденции в глобализиращото се общество и това е темата за фиксацията върху външния вид, върху имиджа в обществото и всъщност за диктатурата на опаковката над съдържанието“, разказа в „Артефир“ режисьорът Денислав Янев.

В ролята на грозния Лете влиза актьорът Петко Венелинов.

В представлението участват още Димитър Мартинов и най-новите попълнения в трупата на театъра Лора Недялкова и Радослав Радев. Със специалното видеоучастие на Ясен Атанасов.

Сценографията и костюмите са дело на Никол Трендафилова, автор на музиката – Милен Апостолов.

Денислав Янев избира пиесата „Грозният“ в отговор на темата на настоящия творчески сезон в Търговищкия театър, а именно – „Променящото се общество“. Припомняме, че от тази година начело на културния институт застана режисьорът Владимир Петков, чиято концепция за развитие на театъра залага на ясен тематичен център всеки сезон, уточняват от екипа на театъра.


Още от Артефир
Подкасти от БНР