Ще има ли пробив в сагата с лифтовете на Витоша

Проблемът, който спъва развитието, е наличието на ограничения, които произтичат от нормативната уредба.
Съобразно експертен анализ, фирмата счита, че е възможно да се намери вариант, в който да бъде подменено цялото съоръжение с модерно и безопасно, а не смяната да обхване половината трасе - до „Бай Кръстьо“.
За постигането на тази цел от "Витоша ски", разчитат на експертизата на новото управление в Министерство на околната среда и водите, които да преразгледат ограничителните рестрикции в нормативната уредба на Закона за горите и действащия План за управление на Природен парк „Витоша“, като настояват за среща.
"След като Столична община даде виза за възстановяването на лифта от тук нататък следва съгласуване с дирекцията на природен парк Витоша, изпълнителната агениця по горите и РИОСВ", каза пред БНР Ян Калчев изпълняващ длъжността изпълнителен директор на "Витоша ски":
"След положителни становища ще предложим работен проект и ОВОС. До една година ще можем да монтираме първата отсечка от Драгалевския лифт до "Бай Кръстьо". Тази линия се състои от две части с обща дължина от над 3000 метра. Но ще ни трябват 200 кв.метра, за да направим депо, за да се движат столчетата по-бързо. За да има и къде те да бъдат прибирани.
Лифтът ще е отново открит, като можеше да имаме и кабинки за зимата и столчета за лятото, но за всичко това ни трябва пространство", каза още Калчев, който не уточни необходимите средства за лифта, но потвърди, че ще се вземе заем.
"Отношенията между Столична община и "Витоша ски" винаги са били добри, но тук има едно много по-съществвен казус.
А това е, че главният архитект на София Здравко Здравков е издал виза за реконструкция на това съоръжение. А ние говорим за изцяло ново съоръжение. Тоест тази виза няма да свърщи работа и трябва да се издаде виза за изцяло ново съоръжение, което няма да използва и една бурмичка от старото", посочи в "Хоризонт до обед" и Любомир Костадинов, юрист, скиор, активен природо- и правозащитник.
"Аз съм на 99 на сто сигурен, че "Витоша ски" нямат вещни права да строят в планината, защото това е публична държавна собственост.
И тук е големият проблем,че "Витоша ски" не са концесионер на Витоша и нямат уредени права да развиват тези съоръжения. Затова и те искат депо за съоръжения, но те трябва да имат разрешителни, за да строят там. Те са приватизирали тези съоръжения и само това имат, но нямат права около околната територия, не могат да променят трасета", заяви категорично пред БНР Костадинов.
Още по темата в звуковите файлове.