Обработват /ли/ пътищата във Варна при валеж и температура под 0

| обновено на 20.01.22 в 09:59
Тихомир Тимов

Зимата, която в истински вариант все по рядко виждаме във Варна, всяка година се превръща в огромен проблем и предизвикателство за хора, почистващи фирми и организация по придвижването. Парадоксално, но факт. Само няколко градуса под нулата, малко дъжд примесен със сняг и последвали заледявания по кварталните пътища преди два дни се оказаха проблем за шофьори и пешеходци. Не обаче и за почистващите фирми. За тях проблем се оказва прогнозата за времето. И по-точно непредвиденото разминаване между нея и реалността с няколко градуса. Зимата според календара е в разгара си, въпреки че температурата навън е положителна. Това обаче се очаква да се промени в края на седмицата. И логично възниква въпросът "Каква е готовността за обработката на пътищата този път? Отговорът потърси Даниела Стойнова в разговор с Тихомир Тимов-началник на отдел „Общинска инфраструктура” в общината. А той ни връща към онзи 18.01, когато преди два дни в кварталите на Варна се събудиха със заледени тротоари и пътища. Може ли това да се повтори и какви са условията, при които почистването да става своевременно и адекватно на метеорологичната и пътна ситуация?

Тихомир Тимов: Следим прогнозата за времето и според това каква е тя за вечерта пускаме съответното дежурство. В този ден прогнозата беше за температури над 0 и нямаше очаквания за валежи.

Даниела Стойнова: Сутринта имаше лед.

Ние няма как да правим разходи за нещо, което след това няма как да обясним защо е пуснато дежурство при температури над 0.

Но сутринта беше към /-2/-/-3/ градуса.

Това беше прогнозата през деня, а през нощта никой не следи прогнозата.

А би трябвало.

Ние пускаме възлагането до 5 вечерта. След 5 вече фирмите при положение, че по прогноза температурите са положителни и не се очакваха дъждове....

През зимата се предполага, че има температури под 0. В петък ще има ли дежурства? Навремето имаше денонощни дежурства.

Това го има описано и в техническата спецификация към договора. При температура под 4 градуса пускаме дежурство да Аспарухов мост. Положението там е по-особено. Там има въздушни течения.

А за кварталите?

За кварталите при температура над 0 градуса не пускаме дежурство.

Имаше дебел леден слой и се създаде проблем с колите. Имаше обработени спирки със сол, но всичко останало нямаше никаква обработка.

Да, аз се убедих, че беше валял дъжд и имаше замръзвания.

И сняг

Но за това е прогнозата за времето и ние се съобразяваме с нея. Оттам идва и разходването на средствата за тази дейност.

Искате да кажете, че ако в петък стане този фронт отново ще имаме същия проблем?

Както казах ние следим прогнозата за времето. Ако в петък през деня го дават, че ще бъдат ниски температурите...

Те може да го дават и пак да стане внезапно този фронт.

Ние разполагаме все пак с ограничен бюджет от средства.

Във Варна никога не е имало толкова голяма зима, че да изхарчим много пари. Каква е готовността ако падне сериозен снеговалеж за разчистване на маршрути на градския транспорт.

Фирмите имат готовност, имат материали и необходимата техника.

За район Младост коя е фирмата?

Инжстрой инженеринг. За тротоарите и спирките отговаря дирекция „Екология”

А за пътните платна?

Дирекция „Инженерна инфраструктура

А ако падне сериозен снеговалеж в петък, събота и неделя?

Разбира се при температури под 4 градуса има постоянни дежурства за Аспарухов мост, а при температури под 0 градуса и при очакване на дъждове и снеговалежи задължително има възлагателно писмо и фирмата има задължението да обработи платната.