Весела Ножарова: Проектът на Михаил Михайлов и Ирина Баткова е избран още първия ден

С проекта „Ето къде си“ България ще участва във Венецианското биенале за изкуство

Интервю на Светлана Дичева с Весела Ножарова в предаването ''Графити по въздуха''

„В някакъв смисъл факторът време може да изкриви много сериозно гледната точка по отношение на тенденциите, които този конкурс би могъл да наложи“, каза за БНР Весела Ножарова, изкуствовед, за конкурса за избор на български представител в 59-то Венецианското биенале за изкуство. То ще се проведе от 23 април до 27 ноември тази година.

България ще се представи на Венецианското биенале през април с проекта „Ето къде си“ на художника Михаил Михайлов и куратора Ирина Баткова. Конкурсът за това кой ще е българският участник се състоя в края на миналата година и в него участваха 17 проекта.
Тя коментира, че проектът на Михаил Михайлов и Ирина Баткова е избран още първия ден, на първото обсъждане с много голяма решителност от журито.

„Това не е първият проект, по който те работят. Те вече като тандем имат добра практика“, допълни в предаването "Графити по въздуха Ножарова.

През 2007 година Весела Ножарова е била куратор на българското участие в 52-то Венецианско биенале.

„От 2007 година, когато аз бях, светът се промени главоломно. Страшно много неща, са се променили дори в организацията на самото биенале и начинът, по който се представя изкуство там. Но бих казала, че има теми, от които ние не можем да избягаме - теми, свързани с пандемичната ситуация не са основните, с които в света се борави. Най-често темите са свързани с равноправието между хората, бедността, екологията. Екологичните теми според мен са най-важните в момента“.

Според нея има голямо развитие в областта на съвременното изкуство през последните  години.

„Особено последните 2-3 години, които са свързани с доста добра културна политика и финансиране от страна на държавата, което не е без значение за развитие не съвременно изкуство. Дори и самия факт, че има старание за това и добро желание да се участва редовно със собствено пространство, с извеждане на мисионерската роля на преден план, това е огромен процес, който макар и бавно се случва, съвсем позитивен и той ще промени българското изкуство по огромен начин“.

Повече можете да чуете в звуковия файл.

Още от Графити по въздуха