Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

По-бързо и по-сигурно от Пловдив до Бургас

Железопътната линия Пловдив – Бургас е приоритетна в националната железопътна система. Цели на проекта за  нейната рехабилитация, която се осъществява в две фази, са  подобряване на качеството на предлаганите услуги, намаляване на транспортните разходи и броя на инцидентите с 42%, 70 минути спестено време на пътуване , осигуряване на достъп за лица с намалена подвижност, намалени вредни емисии. С ръководителя на проекта за рехабилитация на ж.п. линия Пловдив – Бургас – фаза 2 по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 инж.Иван Бакалски от НКЖИ разговаря Веселина Пеева: 

 Железопътната линия Пловдив – Бургас е от първостепенно значение за развитието на икономиката и живота на хората в Южна България. Тя лежи на европейски коридор за връзка на храните от Европа с нашето пристанище в Бургас, което я прави приоритетна в развитието на железопътната инфраструктура. Това подчерта ръководителят на Втора фаза на проекта за рехабилитация на железопътната линия  "Пловдив-Бургас" по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 на ЕС инж. Бакалски. 

Инж. Бакалски уточни, че в първата фаза са рехабилитирани железният път и съоръженията, контактната мрежа в участъка от Михайлово до Бургас. Постигната е средна скорост на движение 140 км/ч. Във втория етап  продължава рехабилитацията на пътя, като са  включени и допълнителни участъци. 

Участъкът от Скутаре до Оризово вече е завършен. От Оризово до Михайлово има сключен договор, проектирането приключва и  в началото на май започват строителните дейности. Там предстои удвояване на  железопътната линия, като в района на Чирпан тя се разклонява. Единият път преминава директно през гара Чирпан, а другият -  директно през нов тунел към гара Михайлово. След като  изграждането на тези участъци приключи, включително и двата – гара Зимница и участъка Явор – Зимница при гара Завой, ще бъде постигна скорост на движение на влаковете средно – 145 км/ч.

За предвиденото изграждане във Втората фаза на проекта  на  системи за сигнализация и телекомуникация по линията Пловдив – Бургас, инж. Бакалски уточни, че това са системи, с които се  водят влаковете по безопасни трасета,  телекомуникационна система, с която служителите по гарите се свързват помежду си, с диспечерите в Пловдивския диспечерски център, с локомотивните машинисти във влаковете.

Във Втората фаза се предвижда и изграждането на надлези на 40 места, където пресичането на линиите става на едно ниво. Прелезите ще бъдат заменени с надлези, като по цялото трасе Пловдив – Бургас ще останат само два прелеза – в района на „Нефтохим – Бургас“ и един в района на гара Долно Езерово. Всички останали прелези ще бъдат закрити.

За препятствията  в процеса на изпълнението на проекта  инж. Иван  Бакалски подчерта, че при изграждането на трасето е било необходимо да бъдат отчуждени изключително много терени, особено в участъка Оризово – Михайлово, където има 13 археологически обекта. Остават около 6 обекта, които  през месец май ще бъдат обследвани напълно, за да може трасето да бъде освободено за предстоящото строителство. От Компанията, заедно с изпълнителите на строителството,  е трябвало да  се съобразят и с желанията на общините да бъдат предвидени достатъчно пресичания и изградена добра довеждаща инфраструктура към гарите, за да бъдат удовлетворени адекватно нуждите на населените места. 

Повече информация, можете да намерите в сайта на ОПТТИ и YouTube канала на програмата. 

ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В РСМ няма дебат, а състезание по омраза срещу българите

В кампанията за парламентарните и президентските избори в Република Северна Македония (РСМ) значително място е отделено и на отношенията с България заради готвените промени в конституцията на страната, признаващи българско малцинство. Темата коментира  журналистът и ръководител на агенция БГНЕС Любчо Нешков . "Българските граждани и в най-лошите..

обновено на 19.04.24 в 16:36
Калоян Стайков

Реформите за либерализацията на тока са в омагьосан кръг

Реформата е заложена в П лана за възстановяване устойчивост (ПВУ) , а това беше основното обяснение през миналата есен да се бърза със законодателните промени. Още тогава посочихме, че самият проект на Закон за изменение и допълнение на З акона за енергетиката е само една малка част от реформата. Т огава..

публикувано на 19.04.24 в 16:15

Либерализацията на тока ни освобождава от крепостничество

Народното събрание отново отложи първата стъпка към либерализиране на пазара на ток за битовите потребители . Недостатъчно добре подготвена процедура за промяната и риск от сериозно поскъпване на тока бяха причините, които изтъкнаха от БСП, ГЕРБ, ИТН, след като ПП-ДБ единствени се обявиха против отлагането. Това е страх от несвършената..

публикувано на 19.04.24 в 16:03

Офисът на Dreamix в Пловдив празнува първи рожден ден

Най-бързо растящата софтуерна компания у нас – Dreamix, затвърждава присъствието си в Пловдив и ще отпразнува годишнината от отварянето на офиса си в града. Събитието ще се състои на 19 април с коктейл с начален час 16:30, а локацията е бизнес сграда Регус, Каменица парк, бул. “Източен” 59. Очаква да присъства мениджмънта на компанията, много от..

публикувано на 19.04.24 в 15:58

Румен Радев се опитва да пази страната от конституционни кризи

Поканата на президента Румен Радев за разговор със служебния премиер по предлаганите промени в правителството е съвсем логична, за да се чуят подробно аргумените за тях, каза в предаването "Точно днес" Явор Гечев - съветник на държавния глава и бивш служебен министър на земеделието. Процедурата по назначаване на кабинета също включваше консултации,..

публикувано на 19.04.24 в 11:38