Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

платена публикация

T MARKET България увеличи пазарния си дял с ръст на приходите от 22,2%

MAXIMA GRUPĖ отбелязва и растеж в Полша и електронната търговия през предизвикателната 2020 г.

През 2020 г. MAXIMA GRUPĖ продължи да се разширява извън Прибалтика и успя да увеличи пазарния си дял в България и Полша със значителен ръст на приходите съответно от 22,2% и 13,7% като същевременно запази силни показатели на ефективност на приходите „LFL“ (при непроменена база от магазини) от 5,6% в България и 4,9% в Полша.

„2020 г. бе предизвикателна за MAXIMA GRUPĖ, особено в Прибалтика, където ръстът на приходите беше с много намалял темп. Миналата година всички наши 41 000 служители положиха много усилия, за да осигурят наличност на необходимите продукти и безопасното пазаруване на милиони наши клиенти.”, каза Мантас Кунцайтис, изпълнителен директор и председател на борда на MAXIMA GRUPĖ .

Ръстът на приходите на MAXIMA GRUPĖ продължи през 2020 г., като достигна 4, 226 млн. евро, което е с 5,8% повече от 2019 г. Въпреки пандемията от COVID-19 и последвалите я ограничителни мерки, които повлияха негативно върху резултатите през второто тримесечие, приходите се възстановиха през третото тримесечие и годишният растеж „LFL“ (при непроменена база от магазини) остана положителен и достигна + 0.7% при постоянен валутен курс.

Консолидираната оперативна печалба на MAXIMA GRUPĖ, с изключение на извънредни ефекти, достигна 374,7 млн. евро (увеличение с 12,4% от 333,4 млн. евро през 2019 г.), докато маржът на оперативната печалба се подобри от 8,3% на 8,9% през 2020 г.

T MARKET България показа значителен ръст с увеличение на оперативната печалба от +4,6 млн. евро. Още в началото на пандемията от COVID-19 прибалтийските подразделения в групата се опитаха да посрещната последиците от несигурността като преразгледат разходите и други инициативи, касаещи дейността им.  По този начин подобриха оперативната печалба в Прибалтика с +26,4 милиона евро, като най-голямата част от растежа дойде от литовските операции на дребно.

Преразглеждането на разходите позволи да се запази числеността на служителите.

През 2020 г. компаниите на MAXIMA GRUPĖ инвестираха  88,9 млн. евро в дълготрайни активи, което е с 32% по-малко от инвестираните през 2019 г. 131,3 млн. евро. Въпреки по-ниските нива на общи инвестиции, в следствие на наложените ограниителни мерки от пандемията през 2020 г., MAXIMA GRUPĖ успява да увеличи мрежата си от магазини с 93 обекта, по-голямата част от които (73) са на полския бранд STOKROTKA. Броят на магазините на MAXIMA GRUPĖ достигна 1323 магазина, спрямо 1230 на 31 декември 2019 г. В България Т MARKET увеличи броя на магазините си с 8 нови – в градовете Пловдив, Стара Загора, Елхово, Нова Загора и София.

През 2020 г. MAXIMA GRUPĖ положи максимум усилия за справяне с предизвикателствата, причинени от пандемията COVID-19, изпълнявайки необходимите мерки за безопасност във всички сфери на дейност на компанията. Допълнителните преки разходи, свързани с пандемиятa, възлизат на 9 млн. евро на ниво група (с изключение на отстъпките, предоставени на лизингополучателите, и косвените разходи като напр. работно време, прекарано за осигуряване на безопасността на клиентите).

През 2020 г. стартира и платформата за електронна търговия T MARKET Online в България, както и в Полша – BARBORA.

„Пандемията от COVID-19 ни показа, че без нашите герои - медици, фармацевти, полицаи, доброволци, служителите в нашите магазини, складове, производство, електронна търговия и много други, не можем да вървим напред. Благодарим за проявената смелост и всеотдайност на всички тях. Горди сме, че в тази трудна година успяхме да стартираме и първия онлайн магазин на търговска верига у нас с доставки за София и Пловдив. И към момента оставаме единствените, които предлагат безплатна доставка към клиентите си чрез собствена мрежа за доставки. Продължаваме да увеличаваме броя на магазините си и да предлагаме възможност за практичен избор на клиентите си на атрактивни цени.“ , заяви Петър Павлов, генерален директор на Максима България. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Далеч сме от епидемия, но е възможно това да се обсъди

Главният държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев допуска, че към края на седмицата е възможно здравните власти у нас да обсъдят обявяването на национална епидемия заради болните от коклюш. По думите му,  броят на заразените продължава да расте, като има регистрирани случаи в повече от половината страна. В 17 области има случаи на..

обновено на 24.04.24 в 11:49
Евелина Славкова

"Тренд": ГЕРБ-СДС водят с близо 10% на ПП-ДБ

Близо 10% ще е разликата между ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ за предстоящите избори в полза на партията на Бойко Борисов. Това сочи последното изследване на социологическа агенция "Тренд", което е по поръчка на в. "24 часа" и "Нова броудкастинг груп". В изследването, което е проведено в периода 12-19 април, са участвали 1002 души. Изводът от проучването е,..

публикувано на 24.04.24 в 10:00

Бизнесът и културата търсят механизми за сътрудничество

Среща между бизнеса, културните институции и местната администрация в Пловдив търси механизми за симбиоза помежду си. Идеята е да се създадат значими връзки между индустриите и културния сектор.  Участниците ще имат възможност да се ангажират в динамични дискусии, да изследват нови бизнес възможности и да създадат партньорства...

публикувано на 24.04.24 в 09:52

В БСП не прощават поведение като на Григорова и Йончева

Социологът Юрий Асланов смята, че сглобяването на служебното правителство е трудно се само заради промените в конституцията, но и защото никой не очакваше разглобяване на сглобката. След като логиката се счупи, тя ще продължи да се чупи и за по- незначителни неща, каквото е служебното правителство, каза той в предаването "Ден след ден" на Радио..

публикувано на 23.04.24 в 15:59

Четенето на книги трябва да се насърчава

Книгите носят история, носят култура, носят идентичност, но най-вече ни помагат да развиваме себе си и своето критично мислене и умението да правим избори. Това каза в предаването "Ден след ден" на Радио Пловдив  Десислава Алексиева от Асоциация „Българска книга“, по повод днешния Международен ден на книгата и авторското право.  Все още не е..

публикувано на 23.04.24 в 15:49