Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Здравната каса допуска компромис от няколко дни за болниците, които не са стартирали системата за регистрация на пациентите при прием и изписване. Това съобщи за "Хоризонт" подуправителят на Касата д-р Димитър Петров. От днес всяка болница трябва да разполага с електронен четец, който да регистрира документа за самоличност на постъпващия пациент. Данните от документа се изпращат в реално време едновременно в системата на болницата, на здравната каса, и на МВР.
До тази сутрин имаше данни за 22 лечебни заведения, които не са успели да се свържат с новата система въпреки, че крайният срок изтече вчера. Причините са обективни призна и подуправителят на Националната здравноосигурителна каса д-р Димитър Петров:
Или не са си закупили четец, или в четците има проблеми, или в софтуера, или в обучението на персонала. Ще направим вероятно някои компромиси, първите 10-15 дена, докато тръгне системата. Така че да не се притесняват. Мисля, че ще бъдат решени тези въпроси.
Вероятно до края на седмицата всички лечебници ще са се свързали с новата система. Според председателя на Асоциацията на общинските болници д-р Неделчо Тотев обаче, проблемите тепърва ще излязат наяве. Разширяването на достъпа до електронните подписи, с които устройствата за регистрация работят, създава условия за измами и злоупотреби, смята д-р Тотев. Несигурният достъп до интернет в малките населени места пък, поставя функционирането на цялата система под въпрос:
Ние и преди имахме подобно регистриране на пациентите и предаване на информацията в края на деня и тогава сме имали много ядове и сме търсили от интернет-доставчици бележки, че сме имали проблеми и не сме могли да предадем информацията.