Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Георги Лозанов: Предизборните медийни кампании не са нито за политиците, нито за медиите

Снимка: БГНЕС

Съветът за електронни медии и Централната избирателна комисия подписаха споразумение във връзка с предстоящата предизборна кампания. На церемонията беше отправен призив към медиите да отразяват честно и безпристрастно кампанията, за да не се повтарят станалите емблематични случаи от близкото минало. Председателят на СЕМ Георги Лозанов вижда ролята на медиите в това да помогнат на избирателите да се ориентират и да направят свободно своето информирано решение.

Медийните кампании не са направени за политиците, нито са направени за медиите. Те са направени за избирателя и аудиторията и тя си плаща. Все повече трябва да кажем на глас, че кампаниите в медиите са страшно ниско ефективни. Причината е, че се правят скучни и овладени от разбиранията на политиците кампании. Трябва да се изтрие дъската изцяло и наново да се преосмисли това, което наричаме предизборна кампания. 

Лозанов посочи, че кампаниите трябва да имат повече журналистическа свобода, да има платена част, но тя да е ясно разграничена от другите. Той посъветва журналистите да работят с политиците както в нормално време и да не се плашат от политиците.

Чуйте интервюто на Силвия Великова с Георги Лозанов от звуковия файл.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна