По силата на Петата поправка в Конституцията на съдебния инспекторат беше възложено да прави проверки за почтеност и интегритет на магистратите. Подробностите трябваше да бъдат разписани именно във втория пакет промени в Закона за съдебната власт. В тях обаче съдебните инспектори виждат не просто неясни критерии за извършване на проверките на имущество и морала на магистратите, но и текстове, нарушаващи Конституцията. Пример за това е даденото право на главния инспектор да глобява за административни нарушения магистратите или пък съдебните инспектори да проверяват по същество дали актовете на съдии и прокурори са в съгласие за задължителната практика. От институцията определят като фундаментален проблем неяснотата при дефиниране на предмета на имуществените проверки. Съдебният инспекторат не разполага с разследващи функции и не може да проверява истинността на декларираните обстоятелства, се казва в позицията и се допълва, че този текст предполага, едва ли не, да трябва да се използват СРС-та да се изловят магистратите в някое нарушение. По крайно неподходящ начин е дефинирано и понятието "почтеност" за магистратите, по повод на което от съдебния инспекторат питат - съмнение ли трябва да установява проверката за почтеност.