Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Кр. Костадинов: Промените в пакет "Мобилност" разделят шофьорите в превозваческия бранш

Снимка: Светослав Цветанов

Предложените промени в пакет „Мобилност“ предизвикват голямо разделение между шофьорите. Това заяви в интервю за предаването „Преди всички“ председателят на Сдружението на българските професионални шофьори Красимир Костадинов.

„Масово се насажда страх, че ще останат без работа, ако приемат всички мерки, които са заложени в транспортния пакет и този страх ги принуждава да участват в протеста, в който предимно работодателите трябва да си разяснят какви да бъдат условията на труд. Това, което е най-съществено, според нас, е, че самите работодатели ги ограничават спедициите и логистиките, за които те работят“, обясни той.

По думите му, шофьорите и техните работодатели имат различни позиции по отношение на промените, заложени в пакет „Мобилност“: „От доста години има тиха война между работници и работодатели понеже, според нас, след като не може да се оправи нашето законодателство в полза на работниците, то се налага това да стане от ЕС. Ние подкрепяме част от предложените мерки от френския президент Еманюел Макрон. Ние също не искаме да има фалити на фирми, но няма как да подкрепим работодателите понеже, когато ние сме искали среща с тях, за да говорим за заплащания и услуга на труд, те винаги са отказвали, а сега, когато са пряко засегнати, надигат вой до небесата“.

Костадинов обясни и кои точно са мерките, които професионалните шофьори одобряват и с кои не са съгласни: „По принцип не сме съгласни с мерките, които налагат на шофьорите - след три седмици работа да се прибират вкъщи понеже, според нас, всеки един би трябвало да има право да решава за колко време да бъде командирован. По този начин се ограничават шофьорите. Съгласни сме и се надяваме тези мерки, които налагат за заплащането на съответната държава, в която се извършва транспортът, по минималните ставки на съответната държава – това би било нормално понеже всички работят в Централна и Западна Европа. 99% от шофьорите са назначени на български трудови договори, на минимална работна заплата, върху която ги осигуряват“.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!