Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Пепеляшка“ във февруарския афиш на Миланската Скала

Ла Скала - Милано

Февруарският афиш на Миланската Скала изненада любителите на оперна музика с едно дългоочаквано и обичано заглавие – операта “Пепеляшка” на Джоакино Росини. Със световна премиера през 1817 г. в театро Валле в Рим, последвал спектакъл в Ла Скала същата година и завръщане на Миланска сцена през 1973 г. по настояване на Клаудио Абадо, операта вдигна отново завесата на Миланския театър между две годишнини: 150 години от смъртта на Росини и 5 години от сбогуването на музикалния свят с маестро Абадо.

С дебют в Ла Скала през 1999 г. с “Нина” на Паизиело, музикален директор на Академия Бизантина в Равенна от 1996 г., маестро Отавио Дантоне ни очарова със своето силно дирижиране.Висока оценка на публика и медии за режисурата, базирана на тази на Гриша Асагароф, сценографията  икостюмите, дело на Жан-Пиер Понел. Откритие на композитора Ханс Вернер Хенз, дебютира като сценограф в Ла Скала с “Дон Карлос” на Верди през 1968 г. Следва триумф със “Севилският бръснар” в Залцбург, постановки на “Пепеляшка” във Флоренция и “Италианката в Алжир” на Миланска сцена. “Нямам амбицията да оставя артистично наследство. Надявам се само да съм направил всичко и по най-добрия начин”- споделя френският режисьор, с който артистичният свят се сбогува през 1988 г.

След успешен дебют в ролята на Анджелина през ноември миналата година в операта в Париж, Мариан Kребаса за пореден път ни очарова в същата роля. Номинирана за най-добра оперна певица за 2017 г., френският мецосопран се отличи с вокална техника, финес и силно сценично присъствие в своето първо изпълнение на опера на Росини в Ла Скала. В ролята на Дон Рамиро имахме удоволствието да видим Максим Миронов. С дебют на Миланска сцена през 2013 г. с “Копринената стълба” на Росини, руският тенор ни покори със своето прецизно изпълнение, продължавайки традицията на руските тенори в произведения на Росини. Овациите на публиката бяха и признание за новия диск на Миронов, със заглавие “Това е Росини”.

Карлос Шасон бе един великолепен Дон Манифико. 30 години след неговия дебют в Миланския театър в ролята на Мишоне и операта “АдрианаЛекуврьор”, испанският бас-баритон се отличи със сила на гласа и перфектнадикция. Носител на наградата “Абиати” за 2016 г., с богат на опери на Росини репертоар, Никола Алаймо ни впечатли със своето брилянтно изпълнение в ролята на Дандини. Аплодисментите бяха и за бас-баритона от Уругвай Ервин Шрот и неговия Алидоро, който след края на спектакъла прие ролята на фотограф на звездния музикален състав.  Силно бе изпълнението на възпитаничките на академията на Миланската скала, Тизана Джоргадзе и Анна-Дорис Капители, в ролите на Клоринда и Тисба. 

Няколко-минутните аплодисменти потвърдиха високата оценка на присъстващите в Ла Скала за премиерата на операта, която несъмнено ще остане в историята на театъра със своята непринудена изтънченост и елегантност.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна