Повече от 30 години след аварията в Чернобил, сериалът, посветен на катастрофата в атомната централа, провокира разгорещени дебати сред разнородна публика по цял свят.
Филмът повдигна множество и различни дебати - за допустимостта на творческата свобода в художествено произведение по действителни събития, за едни или други детайли от историята, за основанията на това американски екип снима филм за съветската действителност и пр. и пр.
Ефектът от сериала на НВО и майсторската възстановка на съветския бит от края на 80-те години доведе дотам, че млади „инфлуенсъри“ започнаха да се стичат в призрачния град Припят, за да си правят селфита.
Възможно е „Чернобил“ да постигна „радиационния си ефект“ защото настъпи чувствителната тема за лъжата в момент, в който всички ние се вълнуваме от размитите граници между истината и манипулацията.
Разговорът в „Нашият ден“ с кинокритика и издател Благой Иванов, журналиста киноман Владислав Апостолов и основателя на „Операция кино“ Димитър Дринов търси отговорите на тези въпроси.
Едно е сигурно, „Чернобил“ недвусмислено подчерта порасналото значение на сериалите и променените нагласи към този доскоро пренебрегван жанр, както и непомръкналата способност на киното да провокира, да поставя въпроси, да събужда размисъл и емоция.