Скандал съпроводи изложбата „Модернизъм и авангард. Българската перспектива“, която бе открита на 30 май в галерия „Структура“ в София. Тя е с претенции да запълни празнотите в схващанията за българския модернизъм, на се оказа, че част от изложените обекти в нея са фалшиви. А скандалът достигна и до Великобритания.
Това ще се отрази върху търговията и възприемането на българското изобразително изкуство, каза в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“ Емил Чушев - реставратор, колекционер и галерист.
„Колегите изкуствоведи не са достатъчни, за да се открият едни фалшификати. Сертификатите не са изход. Виждал съм доста фалшиви и много изкуствоведи не вярват на тях. Един фалшив сертификат струва една минимална работна заплата. Никой досега не е понесъл отговорност за това. Стотици са издадените фалшиви сертификати“, каза Емил Чушев.
Според него колекционерите трябва да разчитат на доверен човек, не на сертификатите.
В конкретния случай с изложбата в галерия "Структура" става въпрос за грешка на колекционера, смята той.
„Дебатът трябваше да стане по-рано, не сега да си „ближем раните“. Министерски съвет, полиция и прокуратура трябва да вземат отношение.“
Цялото интервю с Емил Чушев чуйте в звуковия файл.