„Контролните органи не установяват съществени нарушения в хотелите и заведенията по Черноморието. Въпреки единичните сигнали за дублиране, за отмяна на резервации, за нелюбезно отношение към клиенти, в общата картина се наблюдава старание от страна на предоставящите туристическата услуга“. Това каза в предаването „Преди всички“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Той подчерта, че през този сезон няма оплаквания за фрапантни случаи при предлагане на дадена услуга, но и че не са изключение неясни за клиента калкулации на цените при предлагането на храна в заведенията:
„Ако до момента в рамките на летния сезон сме извършили над 1500 проверки в хотели и ресторанти, в 8% от случаите има някакви нарушения. Това се случва и въпреки това приканваме тези, които предоставят туристически услуги, да държат високо ниво“.
Димитър Маргаритов коментира и двата случаи с блокирани български туристи – едните на остров Самотраки, а другите на летището във Франкфурт. По думите му, всеки, попаднал в подобна ситуация, трябва да търси правата си и може да получи обезщетение.
Интервюто с Димитър Маргаритов можете да чуете в звуковия файл.