Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нова интерпретация на пиесата „Човешкият глас“ в Сфумато

Фрагмент от постановката "Човешкият глас"

Пиесата „Човешкият глас“ - лирическа трагедия на Франсис Пуленк по пиесата на Жан Кокто ще бъде представена тази вечер в Театрална работилница "Сфумато" от 19 часа. Режисьор на постановката е Пламен Бейков. Участват Георгиос Филаделфевс и Боряна Ламбрева. Изключителната особеност на тази постановка е изборът на мъжки глас. 

"Понеже преди всичко съм оперен певец, класически изпълнител, за мен първо вдъхновението като че ли винаги идва от музиката и от музикалната плът на произведенията, след това вече и от текста. И вдъхновението това да се направи беше едно хрумване на Георгиос, който пожела да изпробва възможностите на своя глас още преди три години, когато в един малко по-различен вариант тази постановка излезе на камерната сцена на Русенската опера", разказва в предаването "Хоризонт до обед" Пламен Бейков.

Георгиос Филаделфевс

Георгиос Филаделфевс е пристигнал в България, за да получи знания за свирене на пиано при проф. Жени Захариева в Музикалната академия в София. След това е завършил втора магистратура - оперно пеене в класа на проф. Свилен Райчев.

Снимка: Личен архив

"Общо взето всеки режисьор и всеки творец в произведението, което създава или пък режисьора, в произведението, което интерпретира, намира някакъв изповеден момент, някакъв момент, който споделя с публиката и който го е вълнувал в живота му", признава Пламен Бейков.

Обсебването на един човек от друг човек е много често срещано явление. "И в случая аз искам точно това- да развълнувам хората и да ги направя, ако може, с този спектакъл по-сензитивни, да бъдат по-отворени. Не да се предпазват от обсебване, разбира се, нито пък те да обсебват или да се оставят да бъдат обсебени, но все пак да бъдат по-чувствителни. Това не е предупреждение за нещо, посланието на тази творба и на това представление, а по-скоро катализатор и стремеж за отключване на чувствителността, за отваряне на емоционалността, което се притеснявам, че в днешно време се забравя, пренебрегва", допълва режисьорът.

"Гледам на фалцета от емоционална гледна точка, защото тези обертонове, когато вече се чуват от един мъж, от едно мъжко тяло, те добиват съвсем друг звук, допълва Георгиос Филаделфевс.

Цялото интервю с Пламен Бейков и Георгиос Филаделфевс можете да чуете в звуковия файл  

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна