Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Нови 12 километра метро в София

Стоян Братоев: Дейностите по третия лъч на метрото вървят в срок

Изпитанията в първия активен участък приключват април

Снимка: БГНЕС

Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София, съобщи директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев пред "Хоризонт". Столицата започва новото десетилетие с 12 км ново метро.
За една част от трасето дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври, декемврийските също са завършени в срок, обясни той. „И остават единствено изпитанията в участъка от Красно село до „Граф Игнатиев“, които започнаха ноември и тяхната продължителност е от порядъка на пет месеца и половина.“

Снимка: БГНЕС

Системите на „Сименс“ за управление са шест, с три подсистеми – за управление, автоматика и безопасност. „Трябва съвместно да работят влаковете със системите. Това в момента се прави. От вчера „Сименс“ са отново тук, на обекта, продължават тестовете, тъй като по празниците имаше спиране на работата от тяхна страна“, допълни шефът на "Метрополитен".

Ориентировъчно се очертава изпитанията да приключат през април.  

Три възлови станции

Три са възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото.

„В момента работим в две от тях. Едната станция – НДК II, на бул. „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, е почти завършена. Там остава само връзката – със старата НДК, по нея се работи в момента. Другата връзка е на Орлов мост- с метростанцията на „Климент Охридски“, също вече е завършена.“

Особеностите на третата линия са много, извън тежките чисто геоложки условия по изграждането й, които са вече история, отбеляза инж. Стоян Братоев.

Снимка: БГНЕС

По-високо ниво на безопасност

„Всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м. По този начин пътниците нямат достъп до релсовите пътища. Това е една от мерките за повишаване на безопасността. Решихме цялата трета линия така да бъде оборудвана.“

От първите осем станции, на които се монтират тези подвижни врати, при пет изпитанията са приключили, остава да бъдат проведени в другите три, уточни Братоев.

„Другата особеност е автоматиката за управление. Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението. Синхронизирано е движението на влаковете с отварянето на тези врати на перона, автоматически се отварят от влака, не от машиниста.“

Фейсбук - Йорданка Фандъкова

4-5 минути интервал между влаковете

В началото в пиковите часове влаковете по третия диаметър ще се движат в интервал от 5 минути. При по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Автоматиката изисква минимално разстояние във времето от минута и половина, поясни Стоян Братоев. „Ние нямаме в София такова натоварване никъде, за минута и половина.“

4 минути е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до Овча купел.

Предвижданията са по третата линия на метрото да се придвижват около 200 хиляди пътници на ден. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 хиляди, с пускането на участъка до „Владимир Вазов“ се очаква потокът да нарасне до около 90 хиляди, а от "Красно село" до "Овча купел" – до 130 хиляди. В крайния вариант се прогнозира пътникопотокът да достигне 200 хиляди души на ден.

Още детайли за старта на новия лъч на метрото - в звуковия файл. 

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!