Eмисия новини
от 19.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Ройтерс е получавала тайно пари от Великобритания за антисъветска пропаганда през 60-те и 70-те години на ХХ век

Снимка: Ройтерс

Една от най-големите информационни организации в света - агенция Ройтерс, е получавала тайно пари от британското правителство, за да бъде използвана за антисъветска пропаганда през 60-те и 70-те години на ХХ век. За това съобщи самата агенция вчера, позовавайки се на разсекретени правителствени документи.

Парите - 245 000 паунда само през 1969 година, които в днешно време се равняват на близо 3 и половина милиона паунда покупателна способност, са използвани за разширяване на дейността на агенцията - тогава Ройтер, в Близкия изток и Латинска Америка.

Преводите от британската хазна към агенцията са ставали тайно - прикрити като увеличени такси за използване на продукта на Ройтер от Би Би Си.

Говорителят на Ройтерс Дейвид Кръндуел коментира, че много новинарски медии са получавали субсидии под някаква форма след Втората световна война. И посочи, че в наше време Ройтерс не допуска независимостта й да бъде поставяна под въпрос.

Агенцията е създадена през 1851 година в Лондон. А в момента е собственост на базираната в Торонто, Канада, многонационална корпорация „Томпсън Ройтерс“.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт.
Още от
Валентин Качанов

Мистерия с починал българин в Англия

публикувано на 22.01.20 в 13:55