Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Отменят наредбата, изкарала автоинструкторите на протест

| обновено на 14.01.20 в 17:15
Малина Крумова и Бойко Рановски (вляво) пред Министерство на транспорта след среща с протестиращи автоинструктори.
Снимка: БТА

Отменя се спорната наредба, която предвиждаше увеличение на часовете по кормуване и въвеждането на джипиес контрол в автомобилите. Това стана след среща между протестиращите днес автоинструктори и министрите на транспорта и образованието Росен Желязков и Красимир Вълчев, докато в София течеше демонстранция на инструкторите.

По време на разговорите е договорено също да се създаде нова работна група, която да бъде оглавена от председателя на Държавната агенция по пътна безопасност Малина Крумова

„Тази група ще има разширени задачи, които са свързани с това да се уточни какъв трябва да е изпитът, какво трябва да е обучението, какви да са необходимите мерки – много по-широко, извън провеждането на обучението и контрола върху обучението. Да работим и в контекста на новото законодателство, което предстои да се подготвя във връзка с решението на Министерски съвет за нов Закон за движение по пътищата“, обясни Крумова.

Директорът на „Автомобилна администрация“ Бойко Рановски допълни:

„Когато работната група излезе със съответните предложения, и те се приемат и няма разнобой в бранша, и се приемат консенсусно, тогава ще започнат промени в нормативната база“.

Неправителствени организации пишат на премиера Борисов

Междувременно неправителствени организации са изпратили до премиера Борисов и до министерствата на вътрешните работи, транспорта и на образованието и науката позиция за необходимостта часовете по кормуване да бъдат увеличени.

Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България коментира:

„Ние сме „за“ 42 часа, при условие че се гарантира неотменимото им даване и затова смятаме, че електронната система тя не може да бъде корумпирана, тя не може да бъде субективна. Тя е обективен начин на контрол. Системата първо локализира и верифицира инструктора и курсиста, че са на едно и също място, тоест в автомобила. Второ, тя отбелязва часа на тръгване и часа на свършване. Трето, GPS системата показва маршрута, по който се е движил автомобилът с инструктора и курсиста, колко километра са изминати за един час, кое упражнение е отработено - дали е магистрала, дали е извънградско, дали е нощно каране“.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!