„Мюзикълът е най-съвършеният жанр. Мюзикълът обединява страшно много неща и най-вече постига една въодушевяваща емоция, което никой друг жанр не прави“, изтъкна в предаването „Преди всички“ Владимир Трифонов, филмов програматор на "Киномания" и на панорамата на мюзикъла.
„Обикновено има едно фино майсторство, което не се изразява само в танците, а точно в тази въодушевяваща емоция, в очарованието, което наистина грабва зрителите. Или харесваш страхотно мюзикъли или въобще не понасяш някой изведнъж да ти запее на сцената.“
Началото е с „Кабаре“. „Кабаре“ е мюзикълът, който революционизира жанра. Той е най-политически ангажираният мюзикъл. „И точно това прави „Кабаре“ малко по-виртуозен. Другите мюзикъли са, така или иначе, малко по-забавни“, отбеляза Трифонов.
„Коса“ не е включен в програмата, защото бе показан твърде скоро – на едно от последните издания на „София филм фест“, уточни той.
„Котките“ е много добър филм - незаслужено подценен, незаслужено обруган, смята Владимир Трифонов.
Култовият тийн-мюзикъл „Брилянтин“ също е в афиша. „Факт е, че е популярен до ден днешен“, посочи Трифонов, като даде пример с прожекция на плажа в Кан, където самият Джон Траволта танцува вече в една по-напреднала възраст.
Владимир Трифонов разчита популярността на „Ла Ла Ленд“ в това, че отдава почит на класиката.
Има нов ренесанс на мюзикъла, започнал с „Ла Ла Ленд“ и продължил с „Котките“, убеден е Трифонов. Задаващата се адаптация на „Уестсайдска история“ на Стивън Спилбърг, която ще излезе през декември, ще удържи възхода, прогнозира той.
Цялото интервю с Владимир Трифонов чуйте в звуковия файл.