В началото на март Национална компания железопътна инфраструктура ще започне строителните работи по модернизацията на най-дългия железопътен тунел в България - "Козница".
Стойността на проекта е 24 милиона лева, а срокът за извършване на строителните дейности е 180 дни. Договорът за строителство предвижда премахване на амортизираните жп линия и контактна мрежа, изгребване на съществуващата баластрова призма, изграждане на двойна отводнителна система и полагането на дебела бетонна плоча, върху която ще бъде положен нов безнаставов железен път. Ще бъде монтирано и осветление на тунела. След приключването на ремонта, скоростта в жп участъка между Копривщица и Стряма - част от 3-тата главна жп линия София-Бургас, ще се увеличи до скорост 85 километра в час.
Тунелът "Козница" е построен в периода 1949 - 1951-ва година, а последният му среден ремонт е извършен през 1994-та. До приключване на ремонтните дейности движението на влаковете в участъка ще бъде изцяло преустановено, а за клиентите на Националния железопътен превозвач ще бъде осигурен превоз с автобуси.