Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Анна Великова: 95% от ненужните дрехи не са отпадък, могат да се оползотворяват

Анна Великова
Снимка: Ани Петрова

95% от дрехите, които изхвърляме, могат да имат допълнителен живот. Могат да намерят приложение в друг тип индустрия, да бъдат рециклирани, да бъдат носени повторно.

Това убеждава в ефира на Радио София Анна Великова – мениджър „Комуникации“ в представителството за България на световна шведска компания за модно облекло. Тя гостува в „Радиоприемница“, която тази седмица е посветена на глобалните предизвикателства за устойчиво развитие.

Компанията ѝ  е сред първите, които и на локално, и на глобално ниво въвеждат практиката за придаване на ненужни дрехи – без значение от тяхното състояние или марка – с цел евентуално рециклиране и оползотворяване.

Не позволяваме модата да отиде на боклука, а даваме възможност този „отпадък“ да се превърне в нов ресурс. Дори пластмасовите копчета и металните елементи могат да бъдат рециклирани.

Само през 2019 г. са събрани над 600 тона дрехи. Тази добра практика съществува и се прилага в цял сват от 2013 г. Мултиплицирана на 74 пазара, тази корпоративна отговорност де факто учи на по-добро консуматорско поведение.

Анна Великова обясни, че дрехи вече могат да се произвеждат от неподозирани доскоро материи и материали, дори от употребявани пластмасови бутилки от вода или от плодове. Освен всичко друго, компанията всяка година организира конкурс за идеи, които при реализация могат да допринесат за т.нар. кръгова мода. Този тип иновации могат да променят света на модата като цяло, не само в съответната компания.

Поставили сме си целта към 2030 г. 100% от нашия асортимент в магазинната ни мрежа да бъдат произведени или от рециклирани или от устойчиво придобити материали – допълни Великова.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени