Най-важното за мен е изградя у учениците умения, които да са им полезни в бъдеще – да работят в екип, да приоритизират задачите си… Опитът учи. Понякога е бавен и труден този процес, важното е децата да проумеят нуждата и полезността от подобни умения.
Това разказа в студиото на Радио София Венета Хинковска – преподавател по история, която участник в българо-норвежки проект по зелено предприемачество и от следващата учебна година ще води и бизнес дисциплина в Американския колеж.
В обучението по проекта тя се е запознала доста по-задълбочено с глобалните проблеми, обсъдили са възможни проекти, които биха допринесли за решения в тази област, давали са идеи за по-атрактивно поднасяна на темите пред децата.
Като дисциплина предметът ще влезе в учебната програма догодина, но учениците в Американския колеж членуват в клубове, там се занимават с дейности, близки до тяхното ежедневие, включително и със зелени насоки и бизнес развитие, допълни Хинковска.
При нас нещата не са суховати, преподаваме „чрез правене“, гледаме да даваме възможност децата сами да откриват решения на поставените въпроси, дори и чрез грешки в опитите си. Стимулираме ги да развиват и креативното, и критичното си мислене.
По думите на Венета Хинковска законодателството до голяма степен възспира много от идеите в тази посока на образованието. Трябва да се помисли за стимули за младите предприемачи и хората с идеи. Прохождащите предприемачи най-често нямат достатъчно първоначални ресурси за старта си, а законодателни и институционални спънки допълнително карат младите да се колебаят и дори да се откажат от намеренията си.
Чуйте подробности в звуковия файл.