Обществените места, използвани за снимките на филма „Паразит“ в Южна Корея, се радват на бизнес бум след триумфа на лентата на наградите „Оскар“. Социалният трилър, заклеймяващ пропастта между богати и бедни, спечели четири Оскара - за най-добър филм, най-добър международен филм, сценарий и режисура. Това е първият чуждоезичен филм, който печели голямата награда на Американската филмова академия.
Южнокорейците са толкова доволни от успеха му, че буквално обсадиха местата, където са заснети основните сцени.
"Продажбите се удвоиха", казва 65-годишната Еом Ханг-ки, собственичка на „Скай Пица“ в южната част на Сеул. Това е уникален по рода си ресторант с 10 места и услуга за доставки, където бедното семейство Ким изобрети схемата за проникване на един от членовете си в богатото семейство на Парк.
Градската управа на Сеул реши да използва феномена „Паразит“ за подсилване на туризма, като на уебсайта си качи страница, в която са описани четирите главни места на снимките.
В супермаркета „Пиг Райз“ в западен Сеул магазинът за хранителни стоки, в който синът в семейство Ким се намира, когато получава офертата за преподавател на дъщерята на Парк, клиентите също са двойно повече.