"Чували сме много изпълнения на финала, включително на сър Саймън Ратъл и Берлинската филхармония, но Камджалов надмина всички", смятат от The Bruckner Journal London.
За да пресъздадат сакралното звуково пространство, заложено в творбата на Антон Брукнер, на сцената у нас ще се качат повече от 130 музиканти от Плевенската филхармония, Националния филхармоничен хор „Светослав Обретенов” и солистите с международна кариера Мирела Александрова - сопран, Виолета Радомирска - алт, Георги Султанов - тенор и Ивайло Джуров - бас.
Каня не само почитателите на класическата музика, а и на силното, на дълбокото, на преживяното, на мощното, мистериозното – каза пред Радио София маестро Камджалов. – След Бах и Бетовен, Брукнер е най-големият звуков архитект в музикалната история.
Той посочи, че и по-рано е работил с Плевенската филхармония и с капелата „Светослав Обретенов” и сега с трепет излиза с колегите си отново на сцената.
"Голямата меса не е изпълнявана често, защото произведението изисква задълбочен, откровен прочит", допълни Камджалов. - "Тя е на латински, но в нея става дума за много човешки неща – за любов, за прошка, за смирение, за надежда и вяра. Човек навсякъде има нужда от тези неща.
Каня хората на празник, да се подкрепим взаимно с тази музика.
Мисля, че ще представя най-зрелия Брукнер, който някога съм правил."
Следващите събития в професионалната 2020 г. са свързани с нов компактдиск по музика на Хенрик Гурецки, работата по Европейската културна столица в Риека (там маестрото е музикален директор), ще бъдат издадени още два диска, а фондацията Йордан Камджалов ще отбележи 10 години от създаването си с концерт през октомври.
Какво означава за диригента, на чието име НАСА нарече астероид преди няколко години, произведението на австрийския композитор Брукнер, чуйте в специалното интервю на маестро Камджалов в студиото на Радио София.