Eмисия новини
от 23.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Астрономи откриха нова „мини-луна“ на Земята

Снимка: ЕПА/БГНЕС
Астрономи от Университета в Аризона, САЩ, откриха парче космическа скала, което са нарекли „мини-луна“ или CD3 2020, обикалящо около Земята, съобщава Live Science. Малкият астероид е забелязан от астрономите в Тусон, Аризона, на 15 февруари, пише БГНЕС.

Минилуната е космическа скала, която се е оказала в околоземна орбита. Очаква се да обикаля планетата в продължение на няколко месеца до няколко години, преди да падне към повърхността, изгаряйки в атмосферата.

„Земята има нов временно заловен обект - възможна мини-луна, наречена CD3 2020. В нощта на 15 февруари, колегата ми от екипа на Catalina Sky Survey Теди Прюйн и аз открихме обект от 20-та величина “, написа в Туитър един от изследователите Каспър Уеирчос.

Астрономите предполагат, че астероидът с диаметър между 1.9 и 3.5 метра е влязъл в орбитата на Земята преди около три години и може да изчезне до април. Такива обекти са известни в астрономическите кръгове като „Временно заловен обект“.

„От около 1 милион известни астероида, това е само вторият в орбита около Земята“, добавя изследователят.

Съществуването на обекта беше официално обявено от Центъра за малки планети на Международния астрономически съюз, който събира данни за наблюдението на астероиди, комети и други потенциални и реални природни спътници в Слънчевата система.

Последният космически обект, открит около орбитата на нашата планета, е бил с диаметърът 0.9 метра, наречен 2006 RH120. Той е обикалял Земята в продължение на 18 месеца през 2006 и 2007 г.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от