Eмисия новини
от 07.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Учени очакват комета да стане ярка като Луната

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Откритата през декември комета „Атлас“ се приближава към Земята и може да стане ярка като Луната, ако преди това не се разпадне от топлината на Слънцето, съобщава вестник „Дейли мейл“.

„Атлас“ сега е близо до орбитата на Марс, но скоростта на кометата се увеличава, докато се движи към Слънцето и в края на месец май ще достигне до най-близкото си положение спрямо Земята.

Светлината на кометата се засилва с приближаването ѝ към звездата по-бързо, отколкото очакваха астрономите.

„Някои прогнози за яркостта ѝ граничат с абсурдното“, каза Карл Батъмс от Американския морски изследователски институт.

Яркостта на кометата се е увеличила 4 хиляди пъти, откакто е открита. Тя ще може да се вижда с невъоръжено око още през април. Има обаче реална възможност кометата да се разпадне от горещината, преди да осигури спектакъл за астрономите.

За да оцелее достатъчно дълго и да я наблюдаваме с невъоръжено око, кометата трябва да запази леда си. За това е необходимо да има голямо ядро с много замръзнал газ, но учените не могат да потвърдят това.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от