"Работим по проекта, още когато хората се интересуваха е коронавирус и какви са симптомите. В момента това не е така. Повече се интересуваме как да се предпазим и какво да правим, ако евентуално започваме да подсмърчаме". Това каза за БНР Росен Желязков - част IT-компанията, разработила чатбота за Covid-19
„На сайта има две секции. Едната е секция за коронавирус, при която директно се започва разговор със Skilly. Представете си го като цифрово-дигитален лекар. Той задава 10 въпроса, с който преценява и те насочва дали да стоиш вкъщи или симптомите са достатъчно сериозни и трябва да потърсиш лекарска помощ“.
Помощникът е ориентир и че хората не бива да се самолекуват, подчерта Желязков в предаването "Преди всички" на програма "Хоризонт".
„Начинът, по който се прави този първоначален скрийнинг е заимстван от методика, направена от СЗО и Центъра по заразни болести в Щатите. Те спазват подобни процедури и по този начин насочват гражданите“.
Потребителите могат безплатно да четат на сайта и различни публикации по темата Covid-19, подбрани от водещите организации в света, които споделят информация за вируса.
Желязков предупреди хората да са изключително внимателни и да не се доверяват на непроверени информации със спекулативен характер.
От компанията обмислят в бъдеще да предложат чатбота на Кризисния щаб и институциите, които се борят с разпространението на коронавируса
„Започваме от тази седмица. В момента самият продукт се усъвършенства. Това, което виждаме в момента, са какви въпроси задават гражданите и отговаряме на тези, които в момента в публичното пространство най-вероятно не успяват да намерят информация“.
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.