За разлика от останалите европейски страни, гражданското образование у нас се подценява и не му се отделя достатъчно внимание. То най-често е или извънкласна работа, или оставено на учителите по обществени науки.
През тази година най-накрая беше решено да се въведе специален предмет гражданско образование за учениците от 11 и 12 клас. Дълго се мълчеше и по въпроса за това, че изучаването на литература има възможност да съдейства за създаването на активни граждани.
Как всъщност би могло да стане това? На какви умения, които са ценни за тяхната гражданска активност, могат да се научат децата от литературата в училище? Има ли изучавани текстове със силни граждански послания? И как се отнасят учителите по литература към ангажимента да съдействат за изграждане на гражданска култура и ценности?
За всичко това разказва Огняна Георгиева-Тенева, преподавател в НБУ, която направи изследването „Литературното образование в гражданска перспектива“.