Учебната година ще завърши в дистанционна форма. За два месеца българското училище претърпя мащабни промени. От години се обсъждаше какви елементи от дистанционното обучение и как да влязат в учебната програма. Обстоятелствата наложиха всички скоростно да преминат към дистанционна форма. Как преминава стрес теста образователната ни система, основана на непрестанно мерене и отчитане на резултати?
Рано е за цялостна равносметка, но отсега могат да се отчетат позитивите и негативите на електронното обучение.
"Процентът успели ученици в дистанционното обучение не е по-малък от този на успелите в обикновеното обучение – каза Асен Александров, директор на 51 СУ „Елисавета Багряна”. Той отчита трудностите, пред които са изправени всички участници в обучителния процес, но добавя, че "ако даден ученик не иска да учи и космическо обучение няма да го накара да го направи."
Милена Бенкова, директор на 103 СУ "Васил Левски" във "Филиповци", разказа за трудностите пред обучението при липса на възможност – без устройства, в някои от случаите хората нямат ток, какво остава за интернет, но с общите усилия на педагогически, непедагогически персонал, родители, а и на самите деца, материалът се усвоява. Тя също обърна внимание на мотивацията като ключов фактор за справяне с предизвикателствата.
"Не чухме самите деца" – адресира друг проблем Яна Алексиева, психолог на Асоциация "Родители". "Да, родителите изнесоха дистанционната форма и без тях, нямаше да се получи, каза тя. Те понесоха и понасят огромно напрежение, но се справят много добре. Въпросът е, че никой не попита самите деца, изправени пред не по-малко предизвикателства и трудности."
Чуйте и Николай Христанов който разяснява как ще става кандидатстването в европейски и английски училища, ще има ли промени в таксите на студентите, предвид дистанционната форма, и проблемите на българските младежи, които се обучават извън страната.