Eмисия новини
от часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Надписани сметки за ток

Снимка: БГНЕС

Притеснени от обедняването потребители или надписани сметки за ток? Илина Александрова, потребител, слушател, който подаде сигнал до "Нашият ден", разказва:

"Представител на ЧЕЗ ми се обади преди месец, за да ми каже, че на вилата, която се намира в село Селянин, близо до Вакарел, има неплатена сметка на стойност 639 лева и електрозахранването е прекъснато. Периодът, за който става въпрос е 4 юни 2019 г. до 4 октомври 2019 г. Поо принцип това е вила, в която ходим само през уикенда. Няма постоянно живущи. Не се използва Бог знае какво електричество, което може да се види в стари сметки... Оказа се, че са направили преизчисления и въз основа на констативни протоколи е установено, че има неизправност на електромера. Държа да отбележа, че този електромер се намира извън имота, сменен е преди година, в метална кутия е и аз до нея нямам абсолютно никакъв достъп и не мога съответно да знам дали електромерът е в изправност. Написах възражение, а отговорът беше, че няма основание да бъдат направени корекции."

Филип Йорданов, ръководител на "Нетехнически загуби" в ЧЕЗ, подчерта:

"Кражбите на електроенергия влошават качеството на доставката до потребителите – мрежата е сложно енергийно съоръжение. На 4 октомври 2019 г. наш екип посещава по сигнал за нерегламентирано ползване въпросния адрес. При оглед на електромера техниците установяват нарушени пломби, деформиран корпус. В такива случаи процедурата е електромерът надлежно се опакова, съставя се констативен протокол, поставя се нов изправен електромер, а неизправният електромер се предоставя за експертиза от Българския институт за метрология. Тази експертиза потвърди нашите съмнени за манипулация на средствата за измерване."

Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите, коментира случая така:

"Има такива подобни жалби, но те са малко на брой и в тях не се наблюдава тенденция за проблем. Трябва да споменем и факта, че основният орган, който се занимава с правата на потребителите в областта на доставката на електрическа енергия е КЕВР. Ние можем да дадем разяснения на потребителя къде са регламентирани неговите права и задължения и да препрати жалбата към КЕВР."


Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от