Творбата има историческо значение, защото с нея и „Орфей и Евридика“ започва реформата на великия оперен композитор Глук през 60-те години на 18 век. Тази реформа променя пътя на оперното изкуство в последвалите векове. Глук се противопоставя на съществуващата дотогава „опера серия”, в която съдържанието няма особено значение, а на сцената певците изпълняват безсмислено виртуозни арии, по-скоро за да представят невероятните си вокални и технически възможности. В новаторските си опери Глук прави синтез между музиката и драматичното действие, подчинява музиката на драмата.
Спектакълът на театър Ла Фениче е великолепен - много добре интерпретиран музикално и много впечатляващ като постановка. Ще започна с постановчика, който е и художник на декорите и костюмите - прочутият италиански режисьор и театрален художник Пиер Луиджи Пици. Отдавна не бях гледала толкова красива постановка! Всичко е в бяло, с повишаване на драматичното напрежение се появява и черния цвят, но не само тази игра на двата цвята е впечатляваща. Всичко на сцената е красиво, подредено и логично, във всеки момент виждаш красива жива картина -благородна и спокойна, дори и при финалните поклони на участниците.
Изпълнителският състав е много добре подбран. В ролята на Алцеста се представя италианският сопран Кармела Ремиджо - една от най-известните днес белкантови певици. В репертоара й са героините на Росини, Белини и Доницети, прочута е с интерпретацията на моцартовите героини. Само в “Дон Жуан“ като Донна Анна и Донна Елвира е пяла в 750 спектакъла по цял свят! Партията на Алцеста е много трудна и вокално, и като артистично изпълнение. Тя е на сцената по време на целия спектакъл - тежко изпитание, с което се справи великолепно. Партньор в ролята на Адмето й е американският тенор Марлин Милер, певец с престижна кариера в Европа с моцартов репертоар, но пее често и барокова, и съвременна опера. Красив глас и вълнуваща артистичност показа той. В другите две по-малки роли бяха италианецът Джорджо Мисери – Евандро, съвсем отскоро на сцената, но вече с утвърдена известност в Италия като белкантов певец, и чехкинята Зузана Маркова - ярък колоратурен сопран и много красива физически. Въпреки че е дебютирала на 16 години в родината си, кариерата й започва през 2011 г. много успешно и днес продължава по цял свят.
Остава да споделя възхищението си от хора на театър Ла Фениче – перфектен, въпреки че през цялото време е на сцената, а има и сложни движения. Благодарност към диригента на хора Клаудио Марино Моути. Със солови партии участваха и две деца от Пиколи кантори венециани - много музикални и много трогателни. И накрая, успехът на спектакъла на „Алцеста“ се дължи и на вещото ръководство на известния френски диригент Гийом Турнитер, познат по цял свят като ръководител на камерни ансамбли за барокова музика.