Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Алцеста” от програмата на OperaVision

Снимка: Teatro La Fenice

Творбата има историческо значение, защото с нея и „Орфей и Евридика“ започва реформата на великия оперен композитор Глук през 60-те години на 18 век. Тази реформа променя пътя на оперното изкуство в последвалите векове. Глук се противопоставя на съществуващата дотогава „опера серия”, в която съдържанието няма особено значение, а на  сцената певците изпълняват безсмислено  виртуозни арии, по-скоро за да представят  невероятните си вокални и  технически възможности. В новаторските си опери Глук прави синтез между  музиката и драматичното действие, подчинява музиката на драмата.

Спектакълът  на театър Ла Фениче е великолепен - много добре интерпретиран  музикално и много впечатляващ като постановка. Ще започна с постановчика, който е и художник на декорите и костюмите - прочутият  италиански режисьор  и театрален художник  Пиер Луиджи Пици. Отдавна не бях гледала толкова красива постановка! Всичко е в бяло,  с повишаване на драматичното напрежение се появява и черния цвят, но не само тази игра на двата цвята е впечатляваща. Всичко на сцената е красиво, подредено и логично, във всеки момент  виждаш красива жива картина -благородна и спокойна, дори и при финалните поклони на участниците.

Изпълнителският състав е много добре подбран. В ролята на Алцеста се представя  италианският сопран Кармела Ремиджо - една от най-известните днес белкантови певици. В репертоара й са героините на Росини, Белини и Доницети, прочута е с интерпретацията на моцартовите героини. Само  в “Дон Жуан“ като Донна Анна и Донна Елвира е пяла в  750 спектакъла по цял свят! Партията на Алцеста е много трудна и вокално, и като артистично изпълнение. Тя е на сцената по време на целия спектакъл - тежко изпитание, с което се справи великолепно. Партньор в ролята на Адмето й е американският тенор Марлин Милер, певец с престижна кариера в Европа с моцартов репертоар, но пее често и барокова, и съвременна опера. Красив глас и вълнуваща артистичност показа той. В другите две по-малки роли бяха италианецът Джорджо Мисери – Евандро, съвсем отскоро на сцената, но вече с утвърдена известност  в Италия като белкантов певец, и чехкинята Зузана Маркова - ярък колоратурен сопран и много красива физически. Въпреки че е дебютирала на 16 години  в родината си, кариерата й започва през 2011 г. много успешно и днес продължава по цял свят.

Остава да споделя възхищението си от хора на театър Ла Фениче – перфектен, въпреки че през цялото време е на сцената, а има и сложни движения. Благодарност към диригента на хора Клаудио Марино Моути. Със солови партии участваха и две деца от Пиколи кантори венециани - много музикални и много трогателни. И накрая, успехът на спектакъла на „Алцеста“ се дължи и на вещото ръководство на  известния френски диригент Гийом Турнитер, познат по цял свят като ръководител на камерни ансамбли за барокова музика.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна