Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Доц. Силвена Ставрева: Има алтернативи за дистанционно обучение

Предлагат се специални онлайн паралелки или излъчване на живо на уроците от класната стая

Снимка: Община Русе

Родители продължават да настояват да има избор как да учат децата им – дистанционно или присъствено и прилагат медицински аргументи в полза на дистанционното обучение.

Доц. д-р Силвена Ставрева е университетски преподавател и един от организаторите на петицията за онлайн учебна година. Петицията е подписана от повече от 1000 души, изпратена е и писмена позиция до различни институции.

Съществува отпор в самите училища, от самите учители, за които преминаването в режим на дистанционно обучение се е оказало изключително трудно, смята Силвена Ставрева. „Което обаче не означава, че не беше ефективно.“

Дистанционното обучение да бъде включено като възможност за избор при предстоящите промени в Закона за предучилищното и училищното образование, призовава доц. Ставрева.

Трудна ще бъде логистиката, да се направи седмичното разписание, както за децата, така и за учителите, признава тя. „Затова сме дали алтернативи за организацията на дистанционното обучение. Това ще бъде най-лесно с наличието на един лаптоп и на добра интернет връзка във всяка класна стая, така че детето, което е на дистанционно обучение, да може да се включи и да наблюдава урока, който учителят преподава.“

Това според Ставрева е в унисон с препоръката през новата учебна година учителят да стои зад катедрата и да има минимален контакт с учениците. „Тоест той ще бъде видим и за другите деца.“

Ако няма как да стане това, могат да се организират паралелки за деца в дистанционна форма на обучение – на общинско, областно и национално равнище, предлагат още застъпниците на дистанционния режим.

Сред медицинските възражения на родителите срещу присъственото обучение в условията на Covid-19 са различни състояния и заболявания, които се явяват рискове – например астма и диабет.

Има много хора, които искат присъствено обучение. Ето начин – ние предлагаме, той е разумен - да бъде намален броят на децата, които се намират в класните стаи“, аргументира се доц. Силвена Ставрева.

„Само си представете – в една училище, в което класните стаи не са повече от 30 кв. м. и вътре има 25 деца и един учител за време 5-6 часа по 40-45 минути: какво ще се случи на втория ден, ако продължаваме по същия начин да не спазваме масово никакви препоръки за дистанция, за дезинфекция?“

Мнението на доц. Ставрева чуйте в звуковия файл.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени