Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Мартин Чой с пълна програма в световния шампионат за издържливост догодина

Най-добрият ни състезател по мотоциклетизъм на писта  Мартин Чой догодина ще кара с пълна програма в световния шампионат за издръжливост на ФИМ – WEC. Българинът ще бъде част от екипа ENERGIE ENDURANCE 91, с който участва в легендарната надпревара 24 часа на Льо Ман за мотоциклети.


Заради отличното си представяне в Льо Ман миналия уикенд – 24-о място в генералното класиране и на 12-о в клас Суперщок, Мартин днес е получил предложението по имейла. Така той остава като съотборник на братята Кристиан и Федерико Наполи с мотоциклет Kawasaki и през следващия сезон на световния шампионат на ФИМ за издръжливост. Така че нашият пилот ще участва и за 6-и път на пистата Бугати, като тогава надпреварата е на 17 и 18 април 2021 г.


„Много съм горд и доволен , че участвам за пети пореден път в това състезание. И за пети породен стигам до финала. Защото на Льо Ман дори завършването е подвиг. Благодаря на моите спонсори от ЕКО, на усилията на БФ по мотоциклетизъм и на Министерството на младежта и спорта за подкрепата. Самият факт, че виждаш българското знаме край пистата редом до 50 флагове на други страни, те изпълва с гордост. Това, че само за теб се свири българския химн е достатъчно силен стимул за добро представяне.  Нищо, че по трибуните нямаше зрители. Малко беше странно, тъй като на това състезание се събират над 100 – 150 хиляди зрители. Когато ни обявяват имената, за всеки трибуните избухват в ръкопляскания. Сега това го нямаше. Всъщност, започне ли състезанието, вече не мислиш за зрителите. Не мислиш за нищо друго. Влизаш „в тунела“ и се стремиш да си колкото се може по-бърз, да не допуснеш грешки.“

На мотоциклетната надпревара 24 часа на Льо Ман, Мартин участва с нов отбор – ENERGIE ENDURANCE 91,  с нов мотоциклет – Kawasaki  и с нови съотборници – Кристиан и Федерико Наполи. Състезанието  както винаги е било много тежко. Въпреки че сега е през август, през деня температурата на въздуха е била 12-13 градуса, а на асфалта градусите са били само 6-7. Валяло е няколко пъти…


„Не можеш да си представиш в какъв ад се превърна настилката – казва ми Мартин. – Мокра, и почти на всеки завои – масло. Едва се задържаш за мотора. Въпреки това минахме напред. При един от стинтовете стигнах до 5-о място.  Едва се задържаш за мотора. Нямаше отбор, от който някой пилот да е не е падал. Дори победителите! Най-трудно е през нощта. Особено към 4-5 часа сутринта. Тогава дори исках да си полегна малко в моторхоума. Казах на моя приятел Росен Тончев, който бе с мен да ме събуди след 30-40 минути. Той каза, че заспя ли, ще се почувствам ужасно"

Следващият уикенд Мартин ще кара на пистата в Долна Митрополия – кръг от BMU европейския шампионат. Със своят BMW S1000 RR той е лидер в първенството и ще се бори за 26-а шампионска титлата на България. След това му предстои старт на пистата Ещорил, в 12-часовата надпревара – последен кръг от шампионата по издръжливост.




Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени