Eмисия новини
от 21.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Телескоп сканира над 10 млн. звезди в търсене на извънземни

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Астрономи завършиха най-мащабното търсене на извънземни цивилизации, като сканираха 10,3 милиона звезди с радиотелескоп в Австралия, но не откриха нищо, поне засега, предаде "Ройтерс".

Като доказателства за възможен живот извън Слънчевата система специалистите търсят "техноподписи", например комуникационни сигнали, които може да са от интелигентни извънземни същества.

С мрежата "Мърчисън" в Западна Австралия те се опитаха да открият нискочестотни радиосигнали от звезди в съзвездието Корабни платна (с латинско име Vela). Резултатите са изложени в сп. "Публикации на Австралийското астрономическо дружество".

"Не е изненадващо, че не открихме нищо - каза астрофизикът Чиноа Трембли. - Търсенето на живот извън Слънчевата система е голямо предизвикателство. Не знаем кога, как, къде или какъв сигнал можем да получим , който да насочва, че не сме сами в галактиката".

Макар и изследването да достигна 100 пъти по-надълбоко и нашироко от досегашните, то обхвана сравнително малко звезди, обясни астрофизикът Стивън Тингей от университета "Къртин".

"Десет милиона звезди изглеждат много, но по изчисленията ни в Млечния път има около 100 милиарда звезди. Така че сме изследвали само около 0,001% от галактиката ни".

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от