Eмисия новини
от 09.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Александра Чомонева: Трябва да се оценява напредъкът, а не моментните знания

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Много от днешните учители са претърпели промени или въвеждат нови методи на работа с учениците. Разбира се има и други, които смятат, че начинът, по който са работили с децата от 20 години насам, е адекватен и те продължават да го прилагат, каза пред Радио София един от иновативните преподаватели от програмата "Заедно в час" Александра Чомонева.

Много често в рамките на тази програма учениците, които напредват, работят в екипи с тези, които изостават, и това сътрудничество помага и на двете страни. Важно е и самите деца да имат разбиране за различните потребности на различните деца, които не бива да се превръщат в обект на подигравки и на по-лошо отношение.   

Друг важен аспект е промяната на средата срещу явлението "грозното патенце" и отговорността за това е на всеки един служител в дадена образователна институция, както и на родителите. Не бива да бъде подценявана и добрата комуникация между родителите и учителите с оглед подпомагане на децата с по-различни потребности.

Александра Чомонова е категорична, че за качеството на едно образование може да се съди по това доколко то дава възможност да един ученик да се реализира успешно в живота и обществото. Тя смята, че прилаганият в момента метод за оценяване на знанията по скалата от 2 до 6 не е много адекватен, защото е по-важно да се оценява напредъкът на учениците. Оценката дава конкретни резултати в момента на изпитването, но когато се измерва напредък, резултатите могат да бъдат видими.
Повече по темата чуйте в интервюто на Гергана Пейкова с Александра Чомонева.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени