"Техният алгоритъм и тяхната цел е да привлекат и задържат максимален брой хора, защото това е техният бизнес - те продават потребители и посещаемост. "
72 процента от българските децата под 12 години са вече в социалните мрежи, показват резултатите от проведено проучване на Центъра още през 2016 година. Ясно изразени са две основни тенденции - спада възрастта, на която децата за първи път влизат в интернет, и много масово се използват социалните мрежи от подрастващи под официално разрешената възраст. Затова и рискът за едно дете, което все още няма достатъчно познания и не е развило критично мислене, е да се подведе от фалшива информация и да започне да вярва в различни неща, които не са истина, и това да доведе до проблеми в реалния живот.
Масовата психоза сред децата сега е по социалната мрежа Tik-Tok, която все още не успява да филтрира достатъчно съдържание, което не е подходящо за малолетни и непълнолетно. Тоест "сексуализацията" на младото поколение е реалният проблем, предупреди Георги Апостолов.
Важно е, обаче, да не бъдат налагани забрани на децата за ползване на социални мрежи, а да бъдат насочвани в позитивна посока и да бъдат насърчавани техните творчески умения. Друг фактор, който не бива да пропускаме, е добрият баланс между онлайн и офлайн времето.
Още за подхода към децата и предпазването им от рисковете в социалните мрежи чуйте в интервюто на Александра Илиева с Георги Апостолов.