Eмисия новини
от 18.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Агенти по безопасно летищно преживяване – вече и у нас

Снимка: Facebook /Varna Airport

Във времена на ковид пандемия полетите с кацане на международни летища са стресиращо преживяване. Но страхът от неизвестното и несигурността определено не са пречка за мнозина да стегнат багажа и да поемат към мечтаната дестинация. А ако това е българското Черноморие – няма основание за тревоги. Защото на летище Варна или Бургас ще бъдете посрещнати лично от специални ковид асистенти.

Наричат ги още агенти по безопасно летищно преживяване /Safe Airport Journey Agent/. Тези служители имат грижата да сведат до минимум усещането ви за уязвимост и дезориентация от постоянно променящите се ограничения и противоепидемични мерки. По какъв начин? Като ви осигурят бързо и безопасно преминаване през гишетата и през общите пространства на Терминала, съобразно маркерите за дистанция и предписанията за сигурност край багажните ленти. Но не само.

„Нашите ковид агенти са лесно разпознаваеми. Те носят специални оранжеви жилетки с отразителен надпис “Respect your health“ /уважавай здравето си/ и владеят английски и руски език. Пътниците постоянно се обръщат към тях за съдействие“ – твърди Мартин Димитров – началник отдел „Терминален мениджмънт“ на летище Варна.

„Ние почерпихме опит от един успешен експеримент на летище Франкфурт, където служители, назначени на тази позиция, помагат на пътуващите, независимо дали са в посока пристигане или заминаване. Тези  хора играят ролята на „доброто ченге“, което любезно, но непреклонно насочва вниманието към спазване на правилата и мерките за сигурност. В случая е важен човешкият контакт „очи в очи“ със летищния служител, това носи допълнителна нотка на успокоение, особено в салон „Пристигане“. Такива двама колеги има и на летище Бургас. Така че и там пътниците могат да бъдат спокойни.“

Ковид агентите присъстват не само като „сигнална лампа“, за да подсещат. Те са там, за да следят и да въдворяват ред сред по-недисциплинираните. Но глобени до момента няма, уверява ни Мартин Димитров.

„Не всеки е склонен във всеки един момент да носи маска или да тича веднага да си мие ръцете в тоалетната или към станцията за дезинфекция. Така че едно напомняне е съвсем удачно. Това важи особено в зоните на Терминала, там където се чака на опашка и самото обслужване предполага струпването на повече от 3 или 4 човека на едно място. Засега летището ни се обслужва от двама ковид агенти, които работят на гъвкави смени. Основно с тях обхващаме струпвания на два и повече полета в рамките на 60 минути.“

От началото летния туристически сезон, ковид агентите на Терминал Варна са посрещнали и изпратили пътници на над 350 полета. Много често хората се обръщат към тях с всякакви въпроси, свързани с летищното обслужване, включително и с пътуването им из България. „Тези служители са малко като информационни агенти в салоните“ – казва Мартин Димитров, и добавя:

„За зимата летище Варна остава с 16 редовни линии. Ние предвиждаме увеличение на трафика през зимния сезон. Затова поощряваме хората да летят. Те могат да бъдат спокойни, че има добри мерки на летищата във Варна и Бургас и че големите авиокомпании спазват високи хигиенни стандарти.“

Снимки: Facebook - Varna Airport, varna-airport.bg

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени