Eмисия новини
от 19.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Център по молекулярна генетика и функционална геномика се открива в Биологическия факултет на СУ

Снимката е илюстративна
Снимка: ЕПА/БГНЕС
Учебен център по молекулярна генетика и функционална геномика се открива към Биологическия факултет на Софийския университет, съобщава БГНЕС.

Лабораторията ще позволи на студентите, завършващи Биологическия факултет, да бъдат практически обучени и подготвени за работа с апаратите в съвременните диагностични лаборатории, ще повиши нивото на обучение и квалификация във факултета и университета като цяло и ще позволи подобряване на научно-изследователската дейност на докторантите и преподавателите към катедра „Генетика“.

Идеята за създаването на такава лаборатория назрява от много време, но след възникналата извънредна ситуация с разпространението на SARS-CoV2 и нуждата от квалифицирани кадри за скриниране на заразени с този вирус, нейното реализиране стана възможно, посочват от Софийския университет.

От Алма матер подчертават, че осъвременяването и модернизацията на лабораторната база на катедра „Генетика“ и на Биологическия факултет е ключово за възможностите за интеграция и взаимодействие с други европейски и световни изследователски институции в тази област и ще превърне академичния състав в равноправен и предпочитан партньор за национални и международни програми и проекти.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от