"На българина тази криза му даде възможност да преоткрие България и ние трябва това да го възприемем като изключителна възможност, която ни е дала тази криза и трябва да сме благодарни. Вярно, че за някои това е било болезнено и за моя бизнес е болезнено, но от друга страна благодарение на тази криза, тези места спечелиха нови клиенти, станаха разпознаваеми за българския пазар и можаха да работят", подчерта Любомир Попйорданов.
Клиентът, който търси алтернативните форми на туризъм обикновено е в активна възраст и с добри финансови възможности.
"Проблемът на този пазар в България е, че хората искат да получат тези изживявания и приключения на ниска цена, т.е., много малко са готови да платят истинската цена на тези пътувания независимо дали са в България или в чужбина", допълни Попйорданов.
Какви дейности предпочетоха българските туристи през това лято:
"Пешеходен туризъм, хората обичат екопътеките, които са в лошо състояние и ходене на село, разходките край селата. Селата тази година бяха печелившата дестинация, независимо къде се намират. И сред селата имаме и други възможности, не само приключение, имаме възможност за етнография, за научаване на занаяти, кухня".
Предпочитанието на българите към страната ни като дестинация създава заетост в хотелите и в малките къщи за гости, за планинските водачи, за инструкторите. Това е поминък за хората и създава устойчивост в туризма, подчертава
"И посоката трябва да бъде в продукт, при който клиентите научават неща. Това е мисията на водачите, това е мисията на добрите туроператори - да изградят култура и познание сред клиентите, а не да продадат еднократно туристически пакет".
Целия репортаж можете да чуете в звуковия файл.