Центърът за анализ и кризисни комуникации публикува тази седмица анализ за състоянието на комуникационната политика на правителството в началото на втора вълна в развитието на Covid-19 кризата.
„Имахме 6-7 месеца сблъсък с неочакваното – коронавиируса. Имаше и безпрецедентен кредит на доверие от обществото. Същевременно забелязахме, че комуникацията не претърпя нужната адаптация. Не се намериха най-правилните думи и действия, за да бъдат гражданите, че ги водят уверено към излизане от кризата“, анализира пред Радио София Даниел Киряков от Центъра за анализ и кризисни комуникации.
Според пиар специалиста на повърхността се вижда фрагментирана комуникация, често пъти, обагрена с неубедителни изразни средства, съпроводена от противоречиви решения.
Институциите трябва да заговорят на човешки, разбираем език, за да можем ние, гражданите, да имаме доверие в тях, да можем да преминем успешно и с по-малко щети през кризата – а тя е вече и икономическа, социална и политическа.
Даниел Киряков посъветва публичните личности, ангажирани с проблематиката относно ковид епидемията, да не прекаляват с лични примери и случаи, които нямат нищо общо с реалността. Въпреки настроенията на част от обществото, водещи политици трябва да участват в медийни формати и да говорят за мерките и кризата.
„Обществото иска конкретни, устойчиви мерки, които да внушават доверие. Вярата на хората се печели с честни действия и честни думи.“
Чуйте разговора на Катя Василева с Даниел Киряков.