Eмисия новини
от 17.00 часа
Българско национално радио © 2020 Всички права са запазени

Големите технологични компании отчетоха ръст на печалбите

Нито политическият натиск, нито пандемията оказаха влияние на финансовите резултати през лятото на големите технологични гиганти. "Алфабет" (Alphabet), "Амазон" (Amazon) и "Фейсбук" (Facebook) отчетоха приходи и печалби, които надвишиха с много прогнозите, съобщи "Франс прес".

Оборотът на "Амазон", големия печеливш от карантинните мерки, се изстреля с 37 процента до над 96 милиарда долара през третото тримесечие. Акциите на компанията за електронна търговия обаче се понижиха вчера с 1 процент в електронната търговия след затварянето на Нюйоркската фондова борса заради неблагоприятните прогнози за предстоящия сезон на празници.

"Гугъл" и "Фейсбук", двата световни лидера в онлайн рекламите, също регистрираха ръст. "Алфабет", компанията майка на най-голямата интернет търсачка в света, отчете приходи от 46,2 милиарда долара, което е 14 процента растеж на годишна база. Чистата ѝ печалба е 11,2 милиарда, скок с цели 59 процента, отбелязва "Асошиейтед прес". Това представяне бе приветствано от пазарите, като акциите ѝ поскъпнаха с 6 процента.

"Фейсбук" е спечелил 7,85 милиарда в периода от юли до септември, а общите приходи на компанията са скочили с 22 на сто до 21,22 милиарда, което е над очакванията на анализаторите.

От четирите колоса на технологиите единствено "Епъл" (Apple) отчита 7-процентов спад в печалбата в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Тя е 12,7 милиарда от общи приходи в размер на 64,7 милиарда долара.

Четирите компании са изправени пред сериозни предизвикателства. Всички те са обвинени от органите за защита на конкуренцията в доминантно положение на съответните им пазари.

"Фейсбук", "Туитър" (Twitter) и "Гугъл" са подложени на натиск от властите в САЩ заради влиянието им върху политическия дебат дни преди президентските избори на 3 ноември. Американски сенатори от десницата ги обвиняват в цензура, докато тези от левицата ги обвиняват в обратното - че не контролират достатъчно съдържанието на платформите си.

За момента обаче гневът на политици и на много НПО не води до икономически загуби, дори за "Фейсбук", който стана през юли обект на бойкот от редица големи марки заради предполагаемото разпространение на реч на омразата в социалната мрежа.

Новините на БНР - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
Още от