Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

„Бащата“ с кампания за наградите "Оскар"

Кадър от филма "Бащата"
Снимка: НФЦ

Режисьорите на „Бащата“ Кристина Грозева и Петър Вълчанов събират средства за рекламната кампания на филма на 93-тите награди „Оскар“. Продукцията е българското предложение за наградата в категорията „Най-добър чуждоезичен филм“. Избра я комисията на Националния филмов център с председател Милко Лазаров.

"Оскари"-те са планирани за 25 април 2021 година.За да достигне до тях и до реална номинация в съответната категория, „Бащата“ трябва да мине през няколко селекции. За целта е необходима сериозна рекламна кампания основно в Щатите, и по-конретно в Лос Анджелис, която да промотира филма пред членовете на журито на Американската филмова академия.

„Тази кампания е изключително важна, защото просто един филм със страхотни качества, колкото и да е добър, ако той не се гледа, ако не се промотира, ако не се представи, шансовете му да влезе в краткия списък номинирани са минимални. За съжаление, една такава кампания тук, за държави като нашата, в нашия регион, е изключително скъпа и затова шансът реално е по-малък. Големите европейски държави разполагат наистина с много по-мощен финансов ресурс и могат да си позволят да рекламират филма в най-различни престижни издания, свързани с кино, да организират допълнителни прожекции, така че филмите им да се гледат от максимален брой членове на Академията“, обясни в „Артефир“ Петър Вълчанов.

Историята на „Бащата“, в която Иван Савов и Иван Бърнев пресъздават по забавен, но и много емоционален начин чисто човешките отношения между баща и син, е отразена от някои от големите американски издания. И все пак за филма трябва да се говори отново. Той трябва да бъде актуално представен. Трябва да му се отделят цели страници в престижните киноиздания, да бъдат публикувани интервюта с авторите, да има и срещи с публиката, за да може тя да добие една цялостна професионална представа за филма. Всичко това е въпрос на сериозни финанси, сподели още Вълчанов. И допълни:

„Ние в момента събираме този бюджет. Искрено се надяваме и вече имаме положителна светлина от страна на Националния филмов център и Министерството на културата, че ще ни помогнат с каквото могат. И, разбира се, се обръщам тук към различни фирми и компании, които се интересуват от българското кино и които, ако имат интерес да се включат в тази кампания и да ни помогнат, могат да се свържат чрез нашия сайт или да ни пишат, за да се опитаме да представим подобаващо филма.“

Според прогнозите „Бащата“ е едно от основните предположения за краткия списък номинации, което до този момент не се случвало с български филм. Важна роля за неговата предстояща реклама има и публицистът, който екипът е избрал – добра компания, работила по представянето на филми като „Паразит“ и „Рома“.

„Бащата“ е вторият филм на режисоьркия тандем Кристина Грозева и Петър Вълчанов, избран да представя България на „Оскар“-ите, след „Слава“ през 2017 година. Той е и филмът, който е печелил едно от най-високите отличния в историята на българското кино – голямата награда „Кристален глобус“ от престижния кинофестивала в Карлови Вари миналата година.

Филмът има още постижения и е сред доказателствата, че българското кино е в подем, както смята един от режисьорите му – Петър Вълчанов.

Чуйте още от него в звуковия файл.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени