За това колко е важен свободният живот на учениците или кое е онова, което ги превръща в щастливи човешки същества. Надежда Цекулова, журналист, правозащитник и родител, коментира в "Нашият ден".
"Аз, освен всичките си професионални амплоа, съм и майка на три деца и не мога да се дистанцирам напълно от това, което те преживяват. Колкото и да се опитвам да спазвам професионалния тон в работата си, в личен план, съвсем естествено, се вълнувам, понякога негативно, от това, което се случва. А това, което се случва, е, че ние, възрастните, си позволихме с много лека ръка да проиграем времето на децата си, поставяйки привидно приемливия аргумент, че най-важното за децата е в крайна сметка да не изгубят близките и родителите си в тази пандемия. Бих нарекла този аргумент емоционално изнудване и бягство от отговорност."
Вярвам, че в огромната си част родителите се стремят към щастието на децата си. Никой родител не се чувства спокоен, когато вижда как детето му страда, руши своя потенциал – и тук говорим за хора, които не са заплашени от това да загубят покрива над главата си и децата им не са заплашени от отпадане от образователната система. Говорим за хора, които са загубили емоционалната стабилност на децата си и се страхуват за тяхното психично здраве."
Чуйте повече в звуковия файл.
Има ли значение свободното време за ученика? Ето и мнението по темата на варненския ученик Даниел Луканов.
"Винаги много съм ценял свободното време. Свободното време понякога е по-важно от това кога и колко учиш. Мисля, че почивката е това, което презарежда човека. Един японски лекар казва, че не се презареждаме със съня или с храната, а с добрите емоции, с почивката. С годините започнах да вярвам в това и да го следвам, за да имам сила да се боря с това, което ме затруднява и да постигам целите си. Нещата, които практикуваме в свободното си време, дейностите, с които се занимаваме по собствен избор, често могат да се окажат тези, които искаме да практикуваме."
Чуйте повече в звуковия файл.