Как студентите се справят с обучението си в ситуацията и времето, когато мерките против разпространението на коронавиуса налагат ограничения и принуждават много висши училища да разчитат на дигитално провеждане на лекции и упражнения?
Условията са различни не само заради нееднаквите възможности на университетите, но и заради спецификите на специалностите.
„Студентите приемат онлайн обучението недостатъчно сериозно. Преподавателите полагат усилия и се справят доста добре в тези условия“, каза пред Радио София Димитър Ценов, студент първа година в Техническия университет – София. Той учи в специалност „Компютърно и софтуерно инженерство“ и предпочита онлайн обучението.
Деница Узунова е студентка в същата специалност в ТУ и също е доволна от онлайн обучението, въпреки предварителните си резерви.
През миналата учебна година много от часовете са пропадали. Сега обаче се провеждат всички лекции и упражнения. Преподавателите дават и извънредни консултации в събота и неделя.
Според Кристиан Пандев, студент по Авиационно инженерство (ІІІ курс в ТУ-София) не всички преподаватели се стараят, „рецитират“ си лекцията, но за разлика от присъственото обучение, пред компютърния екран това отношение е много разсейващо. Неслучайно тази специалност няма предвидена задочна форма.
„Това е компромисен вариант, колкото да не се обяви нулева година, но е на наш гръб.“
Второкурсникът Борис Новоселски също признава, че тази учебна година и преподавателите са по-подготвени, но като цяло не е доволен от онлайн обучението, заради липсата на часове по практика.
Проф. Тодоров призна за трудностите през летния семестър на миналата година, но по време на сегашния семестър проблеми няма. Дори в неговите лекции той регистрира активно участие на студентите. Сред предимствата на онлайн обучението той посочи възможността лекциите да се записват и след това младежите да си ги възпроизвеждат колкото и когато поискат.
Все още има трудности при някои занимания в лабораториите на ТУ-София.
Чуйте разговора на Лъчезар Христов и Луиза Лазарова с проф. Михаил Тодоров, както и мненията на студентите, записани от Михаил Митев и Георги Карамфилов.