„Аз вярвам, че ще има пропуски в знанията на децата от дистанционното обучение, но това не е заради формата на обучение, а заради слабата подготовка за това обучение сред преподавателския състав. Още повече, при това обучение учителят не може да контролира учениците – не знае те какво правят, докато тече часът.
Много е важно учителят да мотивира ученика, да запали децата по материята – това е ролята на учителя“, поясни още Паунов.
„Липсата на знания относно методиката за преподаване на онлайн обучението ще е основната причина за по-лошите знания сред учениците, всичко стана бързо. И всъщност всички учители бяха оставени да се учат самостоятелно за онлайн преподаване – самостоятелна форма на обучение, а това е много по-различно преподаване.
Сега в нашата платформа са се регистрирали над 800 човека, 700 души ще се учат чрез нея – най-пълна е вечерната група през седмицата. Курсът е в три групи. Преимуществено са по-възрастните учители“, разказа експертът.
„Има много интересни платформи за онлайн преподаване по рисуване и електроника - това са практически дисциплини. Трябва да има много камери при тяхното преподаване. При физкултурата е по-особено - там присъствената форма е важна“.
Ален Паунов съветва учителите да „влизат“ в дистанционния час 10 минути по-рано, да накарат децата да са с включени камери, да разговарят малко с тях, да бъдат приятели с тях, за да ги предразположат, защото тази форма на обучение има и психологически аспект.
Още по темата в звуковия файл.